Urbana sedaj uradno deluje že kar nekaj časa (Kako deluje Urbana (enotna mestna kartica-EMK) in kje jo lahko uporabljamo?), tako se je nabralo tudi nekaj problemov pri njeni uporabi. Na začetku je bila to Moneta, ki ni delovala, sedaj deluje, je pa trenutno največ problemov s plačilom večih kart.
Pa začnimo z Moneto, to lahko uporabljajo naročniki Mobitela (tudi Mobi uporabniki več o tem tukaj), Simobila ter Debitela. Tako je Moneta uporabna zgolj za tiste, ki nimajo kartice Urbana, ne pa za turiste. Turisti v ta segment ne sodijo predvsem zato, ker je Moneta kot sistem plačil z mobilnim telefonom skorajda unikum po svetu. Plačilo z Moneto je možno samo pri voznikovem validatorju in ne na obeh (če ta v avtobusu dva). Samo plačilo pa poteka tako, da uporabnik pokliče na 1899 in prisloni mobilnik k validatorju. Po opravljeni transakciji na svoj telefon prejme potrditveni SMS, ki velja kot račun.
Pri uporabi Monete kot plačilno sredstvo, so si pri LPP ju zamislili še en problem, kupljeno vozovnico je moč uporabiti zgolj na avtobusu, kjer je bila kupljena in tako prestopanje v roku 90 minut ni možno. To pa je zanimiva pogruntavščina, ki predvsem odvrača ljudi od uporabe.
Naslednji problem je nakup vozovnice za več oseb. Do problema prihaja predvsem zato, ker so programerji čudno spisali program. Tako v primeru da plačilo opravlja oseba, ki ima mesečno vozovnico in plačuje npr. še za 3 osebe in vozniku reče, da bi plačal za sebe in še tri na koncu izpade, da je plačal za 4. To pa zato, ker program ni narejen tako, da najprej preveri, če obstaja mesečna vozovnica in najprej uporabi to, nato pa šele dobroimetje. Tako je dokler te napake ne bodo odpravili potrebno najprej validirati sebe in šele nato sporočiti vozniku, da bi plačali še za npr. 3 osebe.
To sta zgolj dva problema pri uporabi, če ste naleteli še na kakšnega pa ga z veseljem dopišite v komentar.
Zaradi načina uporabe Urbane (validiranje), je bilo nekaj govora tudi o tem, da bi lahko potniki vstopali tudi na drugih vhodih/izhodih. Tako kot so to počeli že prej, a je bilo to v nasprotju s pravili. Vsekakor bi bilo pametno, da uvedejo tudi to možnost, saj bi tako bolje izkoristili kapacitete avtobusa, pa tudi vkrcanje bi bilo hitrejše, saj bi uporabljali več vhodov. Ali se bo LPP za kaj takega odločil bo potrebno počakati do uradne najave.