Facebook so v zadnjem tednu preplavile barve pa ne katerekoli, gre namreč za barve modrčkov.
Razlog za množično mobiliziranje Facebook članov pa najverjetneje tiči v uporabnici iz Detroita, ki naj bi je začela z akcijo (kaj se je zares zgodilo najverjetneje ne bo nikoli znano). No o za kaj pravzaprav gre? Gre za razširjanje zavedanja o raku na dojkah.
Vsekakor je potrebno priznati, da gre za zelo zanimiv način razširjanja, saj se marsikdo vpraša, kaj dela barva v »Statusu« ali pa komentarju njegove prijateljice pa tudi prijatelja (v tem primeru gre po vsej verjetnosti za solidarnostno gesto). Ob iskanju odgovora na vprašanje pa naletijo na uporabne podatke o raku na dojkah.
Za vse pristaše so odprli tudi t.i. Breast cancer awareness skupino, ki ima že preko 57.000 članov.
Vsekakor pa sama objava barve ne bosti pripomogla. Da ne tudi tukaj ne bo ostalo samo na objavi zanimivosti je spodaj nekaj dejstev. Z rakom na dojkah v Sloveniji vsako leto zboli okoli 1.600 oseb letno. Rak na dojkah se zelo redko pojavi pred 30. letom starosti, zelo pogost pa je po 50. letu starosti. Med obolelimi je 1% do 2% moških, tako da rak dojk ni omejen zgolj na žensko populacijo.
Zato je po 50. letu redna mamografija (rentgensko slikanje dojk) in ultrazvočna preiskava skorajda nuja. Pred to starostjo pa samopregledovanje dojk, da bo v primeru zaznanih sprememb možno hitro ukrepanje.