Blog je v svetu zelo razširjena oblika objavljanja informacij, v Sloveniji nekoliko manj. Bloge poznamo od leta 1997 in od takrat se širi nov spletni medi. Blogov je veliko različnih vrst. Poznamo dve osnovni obliki osebni in poslovni oz. korporativni blog. V slovenščini je večina blogov pisanih kot osebni blog, v angleščini pa je mogoče najti veliko večji razpon blogov. Najti je mogoče kar nekaj blogov, ki so se spremenili v »novinarske hiše« in poročajo svojstven pogled na različne tematike. Večinoma blogerjem ne gre za zaslužek, zato so podatki, ki jih ljudje preberejo na blogih bolj verodostojni in tudi bolj osebni. Tako se ljudje lažje poistovetijo s prebrano vsebino, saj je pisana kot jo vidijo “navadni” ljudje.
Tako se je pri pisanju bloga potrebno odločiti kakšen je sploh namen pisanja vašega bloga. Ali ga boste pisali zgolj za zabavo in ljudem sporočali lastne poglede in mnenja o nekaterih stvareh ali pa boste blog zastavili bolj konkretno in bili bolj v stilu novinarstva.
Poleg izbire tematike je pomembna tudi izbira jezika. Slovenska publika je precej omejena saj nas je 2 milijona, kar je sicer veliko a hkrati malo. Tako smo pri izbiri jezika sami omejili število bralcev bloga. S tematiko pa to število še zmanjšamo.
Ko postavimo ta dva parametra smo si ustvarili ciljno publiko, ta je lahko večja ali manjša. Slovenščina je po eni strani dobra izbira saj je skoraj vedno mogoče ustvariti nekaj novega in inovativnega ter ponuditi nekaj kar še ni na voljo.
Bloganje se od drugih spletnih medijev razlikuje predvsem po tem, ker je lahko bolj osebno, prav tako lahko bralec komunicira s piscem članka, kar lahko povzroči razvoj debate v stilu foruma. Skoraj pravilo je, da na portalih kot je npr. 24ur.com, siol.net… pisec članka ne komentira napisanega, kar bi portalom dalo večjo vrednost in verodostojnost. Pri blogih pa je drugače, bloger skoraj vedno odgovori na »izziv« s svojim pogledom in mišljenjem, kar daje blogom prav poseben čar, saj tako spoznavaš pisca.
O tem, da so blogerji lahko celo boljši od marsikaterega novinarja ni moč dvomiti. Tako je včasih branje blogerskega članka lahko bolj poučno, zanimivo in berljivo kot kakšnega na medijskem portalu.
V sklopu člankov Kako pisati blog? bodo v prihodnjih člankih obdelane še naslednje tematike:
-okolje v katerem lahko pišemo blog (WordPress, Blogger, Tumblr ) ter gostovanje (blogspot.com, blog.siol.net, ednevnik.si, vecer.com/blog)
-pisanje blogov (pogostost, slike, videi…)
-oglasi na blogu (AdSense, Httpool, Centraliprom, iProm, ADpartner) ter vpisovanje v iskalnike (Google, Najdi.si, Yahoo.com…)