Pogledi Slovenije z Urošem Slakom predvajani 16.9.2010 so obravnavali spremembo Zakona o varnosti cestnega prometa, prometni varnosti, posledicah in kako bi lahko izboljšali stanje na cestah. Tokratni uvod je bil precej barvit saj so novo zakonodajo primerjali z Drakonovo. Primerjava je temeljila predvsem na temelju, da ni pravično, da tisti z nižjim in tisti z višjim dohodkom plačujejo enake kazni (enakost pred zakonom?). V uvodu so se dotaknili tudi dejstva, da policije ni tam, kjer bi morala biti, ampak tam, kjer najlažje nabira prometne kazni in polni proračun.
Druga precej zanimiva stvar je bila angleščina Uroša Slaka, ki mu tokrat ni šla preveč od rok oz. od ust.
O tem, da bi bilo pravično, da bi bile kazni določene v razponu in bi lahko nato določili višino kazni glede na višino dohodka najverjetneje ni prav dosti za debatirati. Saj nekdo z nizko plačo zneskovno enako kazen občuti drugače kot tisti z višjo.
Zanimiva pa je bila teza, da je potrebno opremljati policiste, da lahko izdajo kazen na licu mesta. Dostop do takšnih baz podatkov bi predvsem povečal možnost zlorabe, saj bi se povečalo število ljudi, ki imajo dostop do njih. Problem je preprosto rešljiv. Policija bi ob ugotovitvi prekrška zgolj podala obvestilo, da je bil ta storjen, nato pa bi osebi poslali znesek kazni po pošti. Tako bi določitev zneska vseh kazni opravili na enem mestu in se izognili vsem nevšečnostim.
Da bi opremili večino policijskih vozil z opremo s katero bi lahko dostopali do različnih podatkovnih baz, bi stalo toliko da tega ne bi izvedli v naslednjih 10-ih letih. O tem, da bi se zaradi tega rodila nova afera, saj bi nekdo zopet pridobil provizijo.
Zanimivo je tudi razmišljanje, da ko bo osebi odvzeto vozniško dovoljenje ne bo več vozila. Takšno razmišljanje je precej nerealno, saj so v enem od prispevkov prikazali prav to. Tako, da dejstvo, da bo vozniško dovoljenje osebi odvzeto vse do konca postopka ne pomeni čisto nič.
Dejstvo, da se v Sloveniji oseba, ki se usede v avtomobil postane čisto druga oseba. Kultura voznikov v Sloveniji je na psu, tako da bi tukaj bilo potrebno veliko storiti. Če bi policija res želela služiti bi se lahko postavila na krožni tok in izdajala kazni za neuporabo smerokaza. Tako bi voznik, ki se vključuje v krožišče vedel, da se lahko vključi. Uporabo zadrge tako ali tako ne vozniki pri nas ne poznajo. Veliko je takšnih majhnih stvari, ki bi jih lahko postorili in s tem veliko pripomogli k izboljšanju vozniške kulture.
Seveda je velik dejavnik za prometne nesreče pri nas tudi slaba prometna infrastruktura, ki na nekaterih delih spominja na Balkan izpred kakšnim desetletjem. Tudi tukaj je veliko za postoriti.
Posnetek oddaje Pogledi Slovenije z dne 16.9.2010 si lahko ogledate tukaj.
Vir slike: live stream TV SLO 1