Podražitev česarkoli s seboj vedno pripelje slabo voljo, razočaranje, pa tudi jezo. Vedno je tako in vedno bo tako. Mobilna telefonija je eno tistih področij, kjer podražitve občutijo vsi sloji prebivalstva, razburjenje je zaradi tega toliko večje.
Včeraj 4.8.2011 je Simobil napovedal kar nekaj sprememb, ki jih bodo izvedli v septembru 2011. (Simobil septembra 2011 draži Orto u nulo in Orto Muziq ter stare pakete Zame za 2€ oz. 1€), (Nadomestilo za upravljanje z naročniško številko pri Simobil—Kaj pravzaprav je to?), (). Tisti, ki so zadnje čase spremljali telekomunikacijski trg so vedeli, da se bo trend zniževanja cen enkrat moral obrniti, ni pa se vedelo kdo bo prvi. Simobil je bil vsa leta znan po tem, da je cene zniževal in da je bil konkurenčno ugoden operater. »Vojna«, ki se je ustvarila zaradi tega, ker je Mobitel velikokrat ugodneje prišel skozi, kot se temu v pogovornem jeziku reče, se je enkrat morala končati. Delno se je končala že lani z Mobitelovo podražitvijo, ta je bila več ali manj posledica delovanja APEK-a, pri paketu Itak Džabest. Mobitel si je s to potezo potencialno znižal možno kazen, ki bi ga lahko doletela zaradi morebitnih ugotovljenih kršitev Zakon o preprečevanju omejevanja konkurence (ZPOmK-1).
Posledica je bilo Mobitelovo žrtvovanje precejšnjega števila svojih uporabnikov, ti so v večji meri odšli k Simobilu. Simobil je takrat ohranil nizko ceno in bil resnično zelo zelo ugoden.
Mobilni operaterji, tako kot vse druge gospodarske družbe iščejo dobiček v svojem delu. Z zniževanjem prihodkov tega zagotovo ne morejo najti. V Sloveniji pa je potrebno v račun vzeti še nekaj in to je, da imamo uporabniki in uporabnice izredno visoke zahteve. Podobno je pri internetnih storitvah. Pri mobilnih operaterjih je za to »kriv« Mobitel, ki je ogromne količine denarja vložil v nove storitve in nadgradnjo omrežja. Simobil mu je izredno težko sledil, saj je za razliko od Mobitela imel precej bolj omejena sredstva. Vseeno mu je to uspevalo. Tušmobilu pa je tako še težje, saj ima dva operaterja s precej dobro razširjenim omrežjem. Ko je Simobil napovedal precejšnjo nadgradnjo omrežja (Simobil bo do konca oktobra 2011 s pomočjo UMTS 900 omogočil 85% pokritost prebivalstva s 3G signalom) in investicije v vrednosti cca 15 mio €, se je že lahko slutila podražitev. Ta se je sedaj zgodila, kar pa je čisto logično. Če želiš imeti več investicij je potreben večji priliv sredstev. Tako kot je 1+1=2. Seveda mora vedno ostati prostor za dobiček, ki si ga vsak lastnik želi in to v vedno večjih številkah.
Večino je bolj kot sama podražitev presenetilo Nadomestilo za upravljanje z naročniško številko, predvsem pa dejstvo, da se bo nekaj kar so do sedaj imeli več ali manj brezplačno spremenilo v plačljivo. Problem nastane v dejstvu, da si naročnino predstavljamo kot nekaj s čimer nekdo pavšalno pokriva mesečne stroške, ki jih ima s tabo. Pri mobilnih paketih se je temu s časom dodajalo vključene minute, SMS-e, MMS-e in MB. Prepričanje o tem, da naročnina pač pokriva normalne stroške uporabnika je še vedno živelo. Ta del se je zagotovo zmanjševal skozi čas, a so operaterji tudi pridobivali nove uporabnike, kar pa praviloma zmanjšuje strošek na osebo.
Simobil je tako uvedel plačevanje nečesa, kar si je večina predstavljala kot samoumevno brezplačno oz. so plačali ko je bilo to potrebno. Nekaj več o samem nadomestilu je napisano v tem članku (Nadomestilo za upravljanje z naročniško številko pri Simobil—Kaj pravzaprav je to?), po pogovoru s Simobilom je bilo ugotovljeno,da so kar nekaj stvari, ki jih bodo krili iz teh 9.78€ oz. 0.185€ na mesec, izpustili (pozabili napisati). Med njimi je npr. tudi klicni center v primeru, ko kliče uporabnik/ca in ne naroča novih storitev ampak ima probleme.
Največ preglavic pa je čisto nekje drugje, pri vezavi namreč. V Sloveniji smo navajeni kupovati mobilnike pri mobilnem operaterju in se vezati k njihovi zvestobi. Praviloma je to za 24 mesecev. 2 leti pa je zelo zelo dolga doba. Prvi velik problem se je pokazal ravno pri Mobitelovi podražitvi in spremembi paketov. Ljudem preprosto ni jasno, da mobilni operater telefon ponudi po ugodnejši ceni zaradi tega, ker predvideva, da bo v času za katerega se kupec zaveže, od njega iztržil vsaj subvencionirano vrednost telefona.
Prehod med operaterji je tako otežen, seveda pa ne nemogoč. Ko operater enostransko spremeni pogoje imajo uporabniki 30 dni časa, da se odločijo ali ostanejo ali gredo. Poleg tega pa jim ni potrebno plačati stroškov, ki so povezani z zapiranjem računov oz. samim odhodom. To pomeni, da v primeru, ko pri operaterju uporabnik/ca nima aneksa lahko odide brez stroškov. Nekoliko drugače je, ko aneks o vezavi na operaterja še ni potekel. Takrat sta možnosti dve, ali napravo odkupiti ali pa jo vrniti in plačati uporabnino. Simobil je vse to lepo pojasnil poleg tega pa dodal še kalkulator, ki je na voljo tukaj, kjer je moč ugotoviti katera opcija se v določenem primeru bolj izplača.
Simobil se je, ko se je podal v podražitve zavedal, da bo to prineslo nezadovoljstvo in tudi odhod določenega števila njihovih uporabnikov in uporabnic. Tako pač je to, če je na trgu konkurenca. Vsekakor pa je Simobil zgolj prvi, ostali operaterji bodo zagotovo čez čas dvignili cene, saj je sedaj ostalo malo več manevrskega prostora. Kako se bo odvijala jesen pa tudi zima bomo videli. Mobitel (Telekom Slovenije) bo najverjetneje ponudil konvergenčne storitve tudi za fizične osebe, Simobil bo zaključil nadgradnjo UMTS 900 omrežja, Tušmobil pa ponudil še kakšen paket v stilu All inclusive, ki je pravzaprav izredno zanimiv in privlačen za precejšen del ljudi.