Kartice zvestobe, ki so navadno izraz včlanjenosti uporabnika oz. uporabnice v določen klub zbirajo podatke o njihovih nakupih. Trgovci z včlanitvijo v klub ponujajo različne ugodnosti, a za to zahtevajo tudi raznorazne podatke. Ti podatki so pravzaprav vredni ogromno, saj z njimi lahko ustvarjajo profile ljudi, ki pri njih nakupujejo. Prav tako lahko za vsakega uporabnika izvejo kaj je kupil, kdaj je kupil in koliko letno porabi pri njih. Nadgradnja tega je seveda individualna ponudba, a do tega še nismo prišli.
V tujini so družbe za takšno bazo podatkov pripravljene plačati kar precej. Pri nas je zakonodaja na srečo precej omejujoča do tega početja, vseeno pa družbe same lahko te podatke kar dobro izkoristijo.
Informacijska pooblaščenka oz. Urad informacijskega pooblaščenca RS je izdal zelo zanimivo publikacijo, ki obravnava prav to tematiko. V Analizo so vzeli sledeče kartice: Merkator Pika kartica, Tuš klub kartica, SPAR Plus kartica, Kartica zvestobe E.Leclerc, Merkurjeva kartica zaupanja, Petrol klub kartica zvestobe, EnKA, Kartica zvestobe Lekarne Ljubljana, Dm active beauty kartica, Svet knjige, Klub Baby Center in Klub Sportina.
Pri vsaki kartici so zapisali kateri podatki so obvezni za izdajo kartice. Koliko časa hranijo podatke po preklicu. Kakšen je postopek izstopa in nenazadnje tudi ali zbirajo podatke o konkretnih nakupih komitenta/tke.
Seveda je tisti najbolj zanimiv podatek o beleženju konkretnih nakupov. To počnejo pri Merkator Pika kartici, Tuš klub kartici, SPAR Plus kartici, Kartici zvestobe E.Leclerc, Merkurjevi kartici zaupanja, Petrol klub kartici zvestobe, EnKA, Kartici zvestobe Lekarne Ljubljana in Dm active beauty kartici.
To pomeni pri 9/12 opisanih karticah oz. 75%.
Celotno publikacijo z naslovom »Klubi zvestobe« si lahko preberete tukaj.