Lušt je slovenski paradižnik oz. bolje rečeno Lušt je znamka paradižnika vzgojenega v Sloveniji. Družba Paradajz d.o.o. katere družbeniki so Žigo Martin, Šumak Dejan, Magdič Kristan, Alok Invest d.o.o. in MS Invest d.o.o. je v prekmurski vasici Renkovci zgradila 40.000m2 velik rastlinjak, ki svojo energijo dobiva predvsem iz geotermalne vode in sonca.
Paradižnik Lušt (Paradajz Lušt) je gensko nespremenjen paradižnik vzgojen na organskem substratu, sestavljenem iz mešanice šote in kokosovih vlaken. Za opraševanje cvetov skrbijo čmrlji, zalivanje je urejeno z deževnico, ki se zbira na strehi, proti boleznim in škodljivcem pa se borijo s predatorji in ekološkimi pripravki.
6.5mio € vredna investicija od katere bo Agencija za kmetijske trge povrnila 3 mio€ zaposljuje 30 ljudi. Do konca letošnjega leta pa si želijo pridelati 2000t paradižnika Lušt.
Znamko Lušt gradijo v navezavi z besedo LUŠTna v državah, ki pa te besede ne poznajo pa gre za navezavo na besedo Lust oz. poželenje. Glede na to, da želijo z znamko paradižnikov Lušt poseči tudi po tujih tržiščih, tuka so mišljene predvsem države bivše Jugoslavije je izbira imena pravzaprav zelo dobra. Glede na to, da ima po odstranitvi strešice beseda Lust prav tako pomen se jim za prepoznavnost tudi v drugih državah ni treba bati.
Paradižnik Lušt je trenutno na voljo v njihovi domači trgovini v Renkovcih. Tam je poleg »osnovne vrste« na voljo tudi nekaj testnih vrst (Zebrino, Plum in Češnjevec). Trenutno edini veletrgovec, ki paradižnik Lušt prodaja je Tuš. Cena pri njih je 2.59€/kg. Ta je logično višja kot pri ostalih uvoženih, a kot pravijo komentatorji na njihovi Facebook strani je tega vreden. O tem ali je res tako dober je najbolje, da presodi vsak sam.
Kdaj bi paradižnik Lušt lahko pričakovali trgovinah Mercator, Spar ali pa E.Leclerc še ni znano, prodreti v trgovsko verigo je težko. Težava pa je morda tudi v tem, da se kaj rado zgodi, da ga tudi v Tušu zmanjka predvsem, ko nekaj dni ne sije sonce, se nekoliko manjša dobava pozna. S sončnimi dnevi se bo tudi proizvodnja paradižnika Lušt povečala, s tem pa naj bi zadostili tudi prvotne potrebe po njem. Kako bo Lušt konkuriral ostalim paradižnikom bo zanimivo videti. Predvsem bo zanimivo, ali se bodo trgovci odločili Lušt ponuditi poleg uvoženega paradižnika, ali bo ostal sam. Ta druga možnost na začetku zaradi majhne proizvodnje, a vseeno največje v Sloveniji ni realna.
Velik del bodo odigrali kupci, saj je zelenjava, ki je trenutno na voljo v Sloveniji zagotovo nekaj razredov nizja kot jo plačujemo. Znamka paradižnikov Lušt ima tako možnost, da vzpostavi pravilen nivo. Če bodo poleg te vrste paradižnika Lušt, ki ga v večini ponujajo sedaj ponudbo razširili na vsaj nekaj vrst, kar je najverjetneje plan, bodo s tem lahko izrinili obstoječ “paradajz” iz polic trgovcev. Hkrati pa ponudili precej višjo kakovost, za katero se najverjetneje vsak strinja, da si jo zaslužimo.
Ideja, za katero ne moremo uporabiti izraza, da je zrastla na domačem »zelniku« ampak v rastlinjaku se je kot kaže dobro prijela. Če bodo tako nadaljevali bomo lahko vsaj za paradižnik rekli, da imamo pokrito samooskrbo, če že na drugih področjih krepko pešamo. Idejo bi bilo pametno »skopirati« in uporabiti tudi pri kateri drugi zelenjavi, saj ljudje cenijo, da je nekaj domače, če pa je poleg tega še dobro pa toliko bolj.
vir slik: Facebook profil Lušt