Google Adsense bo v Sloveniji od 13.6.2012, je Vedran Bajer danes sporočil na konferenci Diggit. To pomeni, da je Google za uraden prihod potreboval nekaj dni manj kot 9 let. Slovenija je pač majhen trg. Je pa tudi res, da bi prihod Google Adsensa lahko krepko zmešal štrene trenutnim ponudnikom v Sloveniji. Teh res da ni veliko največji trije pa so Iprom, Httpool in ADpartner.
Google AdSense je Googlovo orodje za plasiranje oglasov (tekstovnih, slikovnih, video…) na spletne strani založnikov (beri lastnikov strani/blogov/forumov…). AdSense (pa tudi druge podobne storitve) nekatere spletne strani uporabljajo kot osnovni sistem za plasiranje oglasov nanje, druge pa le kot dopolnilo lastnemu. To drugo praviloma velja za večje spletne strani, saj je zaradi velikega obiska večje zanimanje oglaševalcev, da stopijo v neposredni stik z založnikom in tako oba iztržita več, saj vmes ni agencije. Po umestitiv JavaScript kode na spletno stran se oglasi prikazujejo glede na vsebino in v povezavi s ključnimi besedami, ki jih je določil oglaševalec za svojo spletno oglaševalsko akcijo. To je več ali manj značilo za vse sisteme, Google pa je AdSense nadgradil še z zelo kompleksnim sistemom ustvarjanja oglaševalskoh akcij in prikazovanja podatkov, ki založniku omogočajo podroben vpogled v dogajanje. Vse to pa je implementirano tudi v še eno zelo poznano Googlovo storitev in sicer Google Analytics.
Za nekoliko bolj barvito predstavitev pa še video.
https://www.youtube.com/watch?v=iAceed8sW1o
Od odziva uporabnikov bo vidno kako resen problem je Adsense za slovenske agencije. Založniki več ali manj tarnajo zaradi dveh stvari. Prvi problem je posledično tudi problem oglaševalcev. Agencija pobere preveč, kar posledično pomeni visoko ceno za oglaševalca in majhen zaslužek za založnike. To pa nato vodi v to, da si založnik izbere tisto agencijo, ki mu prinese največ. Drug problem, ki se je predvsem v času krize pojavil je neredno izplačevanje. Vsaj glede na komentarje na portalu InternetMojster.com je možno razbrati ta dva problema kot ključna.
Glede na lastne izkušnje stvar vsaj deloma drži. Kar se tiče izplačil, rek lepa beseda lepo mesto najde pravzaprav resnično pomaga. Pri razmerju deljenja pa je tako, da ko presežeš 50.000 unique obiskov mesečno se stvar začne malo bolj korenito premikati. To pravzaprav pomeni, da je potrebno imeti na dan cca 1666 novih obiskovalcev oz. obiskovalk, da postaneš zanimiv na trgu. Vse kar je nad tem izboljšuje pogajalsko stališče nasproti agenciji.
Da bi se v Sloveniji dalo preživeti s spletno stranjo, mora ta najverjetneje imeti cca 100.000 unique obiska, kar pa pravzaprav ni tako lahko doseči.
Čas je seveda tisti, ki bo pokazal kako se bodo odzvali tekmeci na prihod Google Adsensa v Slovenijo.