Mega javna dražba frekvenčnega prostora je tako rekoč pred vrati oz. po časovnici, ki jo je APEK objavil že zamujajo. Pričetek razpisa za izvedbo glavne dražbe frekvenc bi se moral zgoditi 15.11.2013, pa se ni. APEK se je namreč odločil podaljšati rok za podajo komentarjev na osnutek informativnega memoranduma. Rok za oddajo je bil 11.11.2013. Naslednji rok, ki bi ga morali ujeti je 1.2.2014, ko naj bi se dražba začela, do 1. junija 2014 pa naj bi že izdali odločbe.
Do takrat je še precej daleč, pa se zatika že na začetku. Javni razpis za podelitev radijskih frekvenc v pasovih 800MHz, 900MHz, 1800MHz, 2100MHz in 2600MHz bo potekal v obliki elektronske dražbe. Trenutno veljavni zakon ZEKom-1 pa te ne opredeljuje dovolj dobro zato je potreben sprejem novele zakona. Ta ko novela zakona odpravlja pomanjkljivosti v delu, ki se nanaša na izvedbo elektronske dražbe, ter agenciji omogoča izbiro med različnimi formati elektronskih dražb, vključno s CCA (kombinirana časovna dražba – Combinatorial Clock Auction) dražbo. Hkrati se podaljšuje maksimalno obdobje veljavnosti odločbe o dodelitvi radijskih frekvenc s 15 na 20 let.
Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o elektronskih komunikacijah (EVA 2013-3330-0147) je trenutno v medresorskem usklajevanju na SVZ, zanj pa je predviden nujni postopek sprejemanja v Državnem zboru.
Na dražbi bo na voljo 500 MHz frekvenčnega spektra, vključno z 215 MHz parnega spektra in 70 MHz neparnega spektra. APEK bo operaterjem ponudil v celoti razpoložljive pasove 800MHz, 900 MHz, 1800 MHz in 2600 MHz ter ves nedodeljeni spekter v pasu 2100
MHz. Vse lepo in prav, a ker gre tukaj za precej velike investicije morajo operaterji v naprej vedeti kako planirati svoje investicije. Za to pa bi potrebovali minimalne cene posameznih blokov, ki še vedno niso na voljo. Torej operaterji ne morejo narediti finančne konstrukcije, saj podatkov, ki bi jih za to potrebovali ni.
To sta zgolj dve cvetki trenutno predlaganega razpisa dražbe. Precej zanimiva je odločitev, da bo APEK rezerviral največ dva bloka 2 x 5 MHz v pasu 800 MHz za nove ponudnike in tiste, ki imajo največ 15% tržni delež uporabnikov. Iz četrtletnega poročila APEK-a za Q2 2013 je razvidno, da sta to operaterja Tušmobil in T-2. Precej logično je tudi razmišljanje v smer, da bosta ta dva rezervirana bloka cenejša od ostalih na tem frekvenčnem spektru. Edini ekonomski razlog, da se jim da frekvence ceneje bi bil ta, da se jih zaveže, da morajo v določenem času pokriti določen višji % prebivalstva od tistega, ki je predviden v splošnih klavzulah. To je, da operaterji, ki pridobijo spekter pod 1GHz morajo v 3 letih pokriti 40 % prebivalcev v 5-ih letih pa 70 %. Operaterji, ki pridobijo spekter nad 1GHz pa morajo v 3 letih pokriti 25% prebivalcev, v 5-ih pa 40%.
Predvideli so tudi spektralne kape in sicer:
— 2 x 30MHz v pasovih 800 in 900MHz, (torej max 60MHz skupaj)
— 2 x 15MHz v pasu 900MHz (max 30MHz)
— 2 x 30MHz v pasu 1800MHz, (max 60MHz)
— 2 x 105MHz v FDD pasovih 800, 900, 1800, 2100 in 2600 MHz, vključno z
že obstoječimi pravicami do uporabe v spektru 2100 MHz FDD. (max 210MHz)
Za na konec pa pride še tisti 800MHz pas, ki je namenjen pokrivanju belih lis. Več o tem si lahko preberete v tem članku (Nad bele lise interneta z LTE 800MHz in najmanj 10Mbps vsaj 95% prebivalcem pravijo pri APEK-u (seznam naselij)).