Roaming mobilni operater oz. mobilni operater za gostovanje je novost v Evropski uniji, ki se 1.7.2014 uvaja na podlagi Uredbe EU št 531/2012.
V 4. členu uredbe, ki ureja Ločeno prodajo reguliranih maloprodajnih storitev gostovanja so zapisali, kaj si pod možnost izbire roaming mobilnega operaterja sploh predstavljajo. Gre torej za to, da si uporabnik lahko poleg domačega operaterja, ki mu ponuja storitve na domačem in tujem trgu izbere drugega operaterja zgolj za primere gostovanja. Uporabnik lahko kadarkoli zamenja ponudnika mobilnega gostovanja. Sprememba ponudnika gostovanja mora biti izvedena brez nepotrebnega odlašanja in nikakor kasneje kot v treh delovnih dneh.
Menjava ponudnika storitev gostovanja je brezplačna in na voljo v vseh tarifnih skupinah. Prav tako ni pogojena s sklenitvijo naročniškega razmerja ali povezana z dodatnimi stalnimi ali ponavljajočimi se stroški, ki se nanašajo na elemente pogodbe o naročniškem razmerju, ki niso povezani z gostovanjem.
Kakšne so obveznosti domačega ponudnika?
Domači ponudnik (beri Telekom Slovenije, Simobil, Tušmobil, Debitel, T-2, Izimobil, BOB …) je dolžan vse svoje uporabnike gostovanja na jasen, razumljiv in dostopen način obvestiti o možnosti izbire drugega ponudnika storitev gostovanja. Še zlasti ob sklenitvi ali podaljšanju naročniškega razmerja.
Uporabniki, ki sklepajo naročniško razmerja z domačim mobilnim operaterjem morajo izrecno potrditi, da so bili obveščeni o možnosti izbire.
Posebna določba je namenjena preprodajalcem, ki so prodajna mesta domačega ponudnika. Tem domači ponudnik ne sme prepovedati, ovirati ali odvračati od ponujanja naročniških razmerij za ločene storitve gostovanja pri alternativnih ponudnikih.
Kako bo vse skupaj potekalo?
Do sedaj je bila teorija, kaj pa praksa. No tukaj pa je znanega bolj malo oz. nič. V EU so spisali nekaj dodatnih navodil, ki pa ne odgovarjajo na vsa vprašanja. Uporabnik bo torej lahko na isti SIM kartici in isti številki imel en nacionalno in eno roaming tarifo pri istem ali pri dveh različnih operaterjih. Izbiranje operaterja za gostovanje bo brezplačno in na voljo na vseh tarifah. Če je uporabnik vezan na roaming tarifo, ki ni EU tarifa ima operater možnost blokiranja menjave izbire roaming operaterja za max 3 mesece. Kot račeno že zgoraj bodo s 1.7.2014 operaterji obvezani, da svoje uporabnike obvestijo o možnosti izbire drugih operaterjev za gostovanje. Niso pa obvezani predstavljati ponudbe teh drugih operaterjev.
Kako bo vse skupaj zaživelo torej ni čisto jasno. Bo pa vse znano 1.7.2014. Do takrat se bo moralo razrešiti vsaj vprašanje kako bo potekalo plačilo storitev roaming operaterju.
Vsi pa pravzaprav nestrpno čakamo na Evropsko unijo brez gostovanja (V Evropski uniji od 15.12.2015 brez roaminga (gostovanja), saj bomo imeli enoten evropski telekomunikacijski trg). Ta bo uvedena 15.12.2015, če jo bo sprejel Svet Evropske unija. Odločanje bo predvidoma v jesenskih mesecih leta 2014.
Še 4. člen Uredbe
1. Domači ponudniki svojim uporabnikom omogočijo dostop do reguliranih storitev govornega, SMS in podatkovnega gostovanja, ki jih v paketu ponuja kateri koli alternativni ponudnik storitev gostovanja.
Niti domači ponudnik niti ponudniki storitev gostovanja uporabnikom ne preprečijo dostopa do reguliranih storitev podatkovnega gostovanja, ki jih neposredno v obiskanem omrežju zagotavlja alternativni ponudnik storitev gostovanja.
2. Uporabniki gostovanja lahko kadar koli zamenjajo ponudnika storitev gostovanja. Kadar se uporabnik gostovanja odloči, da bo zamenjal ponudnika storitev gostovanja, se ta zamenjava opravi brez nepotrebnega odlašanja, vsekakor pa v najkrajšem možnem času, odvisno od tehnične rešitve, izbrane za implementacijo ločene prodaje reguliranih maloprodajnih storitev gostovanja, vendar nikoli pozneje kot v treh delovnih dneh od sklenitve dogovora z novim ponudnikom storitev gostovanja.
3. Odločitev za alternativnega ponudnika storitev gostovanja ali odločitev za menjavo ponudnika storitev gostovanja je za uporabnike brezplačna in je mogoča v vseh tarifnih skupinah. Taka menjava – v primerjavi s prevladujočimi pogoji pred njo – ni pogojena s sklenitvijo naročniškega razmerja ali povezana z dodatnimi stalnimi ali ponavljajočimi se stroški, ki se nanašajo na elemente pogodbe o naročniškem razmerju, ki niso povezani z gostovanjem.
4. Domači ponudniki vse svoje uporabnike gostovanja na jasen, razumljiv in lahko dostopen način obvestijo o možnosti izbire storitev iz prvega pododstavka odstavka 1.
Zlasti ob sklenitvi ali podaljšanju pogodbe o naročniškem razmerju za mobilne komunikacijske storitve domači ponudniki vsem svojim uporabnikom posamično zagotovijo popolne informacije o možnosti izbire alternativnega ponudnika storitev gostovanja in ne ovirajo sklenitve pogodbe o naročniškem razmerju z njim. Uporabniki, ki sklenejo pogodbo o naročniškem razmerju z domačim ponudnikom reguliranih storitev gostovanja, izrecno potrdijo, da so bili obveščeni o tej možnosti. Domači ponudnik preprodajalcem, ki so prodajna mesta domačega ponudnika, ne prepove ponujanja naročniških razmerij za ločene storitve gostovanja pri alternativnih ponudnikih storitev gostovanja, jih pri tem ne ovira in jih od tega ne odvrača.
.
.
.