Blogi v Sloveniji 2014 oz. Blogbarometer 2014 je prva raziskava, ki je pokazala kakšni so blogi v Sloveniji. Agenciji Taktik se je odzvalo 149 slovenskih blogerjev, kar je pravzaprav presenetljivo veliko, saj še nekaj let poslušamo o tem kako blogi v Sloveniji izumirajo.
Podatke so zaradi tega, ker je šlo za raziskavo blogerjev v okviru agencijske mreže IPREX lahko primerjali tudi s tujino. Poleg Slovenije so raziskavo izvedli še na Češkem, Finskem, Irskem, v Italiji, Nemčiji, Novi Zelandiji, Severni Irski, Španiji, Veliki Britaniji ter ZDA.
Rezultate raziskave Blogi v Sloveniji 2014 (Blogbarometer 2014) so v Taktiku podali v infofotografiki, a na klasične suhoparne številke prav tako niso pozabili. Gre pa takole:
Starost in čas pisanja bloga
V Sloveniji je povprečna starost blogerjev 31.8 let, kar kaže na to, da v Sloveniji v primerjavi s tujino (37 let) blogamo mlajši ljudje. Še bolj zanimivo pa je to, da se z blogi ukvarjamo dlje, 4.9let. V Evropi je ta številka 4 leta.
Obiskanost blogov v Sloveniji pravzaprav ni tako slaba. V povprečju 6.750 obiskov na mesec. Od tega ima 21% blogov manj kot 500 obiskov na mesec. Dva blogerja pa sta odgovorila, da je povprečen obisk več kot 75.000 na mesec. Ker je bila anketa anonimna, uradno ni znano kdo sta ta dva blogerja. Torej neuradno, en blog je Uporabna stran (torej ta, na keterem si trenutno), drugi pa je Had (had.si).
V Evropi je obiskanost v povprečju 32.105 obiskov na mesec in 25% blogov ima manj kot 500 obiskovalcev na mesec.
Kaj pa spol?
V Sloveniji prevladujejo moški in sicer nas je 55.2%. V Evropi pa ženske. Teh je namreč 67.2%
Teme blogov
V Sloveniji s 13.4% prevladuje tehnologija, sledijo socialne teme (12.7%), moda in stil (10.1%), potovanje (6%) in naredi si sam (4%). V Evropi pa tehnologije med prvimi petimi temami sploh ni, saj ima ta tema zgolj 7%. Prva je Moda in stil s kar 15.3%, sledi lepota s 13%, hrana in pijača z 12.8%, potovanje z 12.5% in z 8.6% zdrave in dobro počutje.
Zaslužek
Tukaj je Slovenija zasedla zadnje mesto, saj je zgolj 18.9% blogerjev odgovorilo, da z blogom služijo denar. V ZDA je ta številka 90.7%. Pravzaprav pa 18.9% ni tako slaba številka, jaz bi namreč pričakoval precej nižjo. Predvsem pa ta številka ponuja ogromno možnosti za izboljšavo.
Nagovorjenost s strani podjetij
To je še eno področje, kjer v Sloveniji šepamo. Če združimo podatke dnevno, nekajkrat tedensko in enkrat tedensko v Sloveniji pride skupaj 6.7%. V Evropi pa je rezultat 36.5% od tega ima odgovor dnevno 16.7%. Če primerjamo še odgovor redko. V Sloveniji 18.1%, v Evropi pa 10.7%. To je torej še eno področje, kjer je precej možnosti za izboljšavo.
Kaj je vir informacij?
Največ, kar 76.5% odgovorov je bilo, da pri pisanju bloga blogerji izhajajo iz svojih izkušenj in razmišljanj, s 40.3% pa sledijo aktualni dogodki in težave, dogajanje.
Pravopis, oblika, informativnost
Ja blogerji se kot kaže zelo zavzemajo za slovnično pravilnost (91%) svojih člankov. Enako velja za privlačno oblikovanost (90%), informativnost (89%) in poučnost (89%).
Blogerji v Sloveniji smo, ustvarjamo in pišemo, predvsem pa nismo noben bav bav. Praviloma z veseljem pokrijemo novice, ki sodijo v naš krog pisanja na blogu in se odzovemo na povabilo. Blog Uporabna stran je že dobro zakorakal v peto leto svojega obstoja (Blog Uporabna stran praznuje 5. rojstni dan – počasi se pripravljam na osnovno šolo) in po napisanih 7.328 člankih se je nabralo kar nekaj dogodivščin. Zagotovo pa je možno potrditi, da sta točki, na katerih je Slovenija najbolj šibka (zaslužek in kontakt s podjetji), potrebno narediti še precej.
Več.