Wi-Fi Calling je tehnologija, ki sodi v skupino Generic Access Network or GAN in omogoča klice preko Wi-Fi omrežja. Wi-Fi Calling funkcija deluje tako, da gre klic namesto preko bazne postaje, preko Wi-Fi routerja do operaterja. V osnovi gre torej za IP klic.
3GPP je GAN standardiziral leta 2005 v Release 6, z letom 2007 in Release 8 pa je bila dodana še možnost, ki jo sedaj poznamo kot Wi-Fi Calling. S to zadnjo spremembo je bila namreč standardizirana možnost, da je Wi-Fi Calling del operacijskega sistema. Telefon torej samodejno preklaplja iz 2G/3G mobilnega omrežja na Wi-Fi Calling način. Brez dodatnih aplikacij, ki omogočajo IP klicanje.
Prednost, ki jo prinaša WiFi Calling, je predvsem možnost uporabe mobilnih storitev tudi tam, kjer zaradi tehnoloških omejitev dobre pokritosti z mobilnim signalom ni možno zagotoviti (npr. v kleti, v zgradbah iz železo-betona, na posameznih mikrolokacijah ipd.).
V tujini sta množično Wi-Fi Calling svojim uporabnikom omogočila T-Mobile US in EE v Veliki Britaniji. Za leto 2015 sta ga napovedala tudi AT&T ter Verizon. Zgodbo Wi-Fi Calling pa je sedaj spodbudil tudi Apple s prihodom iOS8. Ta je namreč funkcijo omogočil na telefonih iPhone 5C, iPhone 5S, iPhone 6 in iPhone 6 Plus. Podpira pa jo tudi kar nekaj Samsungovih naprav.
Slovenija?
V Sloveniji trenutno noben operater ne omogoča funkcije Wi-Fi Calling. Tako Telekom Slovenije, kot Simobil sta odgovorila, da preučujeta možnosti glede uvedbe, a kakšnih bolj natančnih časovnih okvirov niso podali. Pri Telekomu so še pojasnili, da bodo uvedbo storitve WiFi Calling prilagodili omrežno rešitev, s katero zagotavljamo delovanje naše storitve Komunikator. Storitev Komunikator pa so razvili že pred približno 7 leti. Storitev, ki omogoča VoIP imata tudi Simobil (Si.naIP) in T-2 (E-Telefon).
Na uvedbo bomo pri nas kot kaže morali še počakati.