Uporabna stran danes praznuje svoj 6. rojstni dan. Po 7.968 napisanih člankih je končno čas za odhod v šolo. Letošnje priprave na šolo so obsegale 1335 člankov, kar je približno 3.66 člankov na dan in v primerjavi z lanskim letom je bilo spisanih za odtenek več člankov.
V letošnjem letu je bilo na Uporabni strani preko milijon ogledov, uporabniki pa so se na njej v povprečju ustavili za 1 minuto in 27 sekund. Med brskalniki s 42.10% prevladuje Google Chrome, z 24.48% mu sledi Firefox. Blog je obiskalo največ uporabnikov z Windows OS (69.36%), sledi Android (18.16%) in iOS (6.98%). Številka sledilcev na socialnih omrežjih pa je sledeča: Facebook 408 (lani 308) in Twitter @uporabnastran 1227 (lani 540).
V teh šestih letih je blog Uporabna stran postal eden največjih blogov v Sloveniji, skoraj gotovo pa je eden najobsežnejših, saj bo še v tem letu dosegel številko 8000 člankov. Številka je pravzaprav ogromna, če temu dodamo dejstvo, da gre za one man band. Letos je bila izvedena prva raziskava o Blogih v Sloveniji (Blogbarometer), ki je pokazala, da blogi v Sloveniji pravzaprav niso izumrli in da jih veliko blog ustvarja že preko 4 leta. Na žalost se stvar zatakne pri njihovi obiskanosti. Povprečje je 6.750, 21% jih ima manj kot 500 obiskov mesečno, Uporabna stran in Had pa jih imata več kot 75.000 na mesec. Posledično to s seboj povleče tudi slab zaslužek, ki je v Sloveniji pri spletnem oglaševanju, v primerjavi s tujino, precej slab. Razlogov za to je žnj, je pa precej zanimivo, da me je v decembru največja družba v svoji panogi obvestila, da so se odločili za okrepitev sodelovanja s slovenskimi blogerji in me povprašali ali bi bil pripravljen sodelovati. Kot kaže se tudi v Sloveniji stvari premikajo na bolje in blogerji postajamo tržno zanimivi tudi za slovenske družbe.
Pisanje vsebin brez gradiva ni možno. V sklopu tega je bila opažena tudi precej zanimiva stvar in to je, da se moraš včasih prav boriti, da prideš v adremo določene družbe, da ti začnejo pošiljati obvestila za javnost. V Sloveniji IT področje redno spremlja precej majhno število medijev/oseb in vsak katerega družba ima proizvode iz tega področja, bi se moral pozanimati kdo vse pokriva njihovo področje. Letos se mi je kar nekajkrat zgodilo, da sem bil šele post festum obveščen o določeni zadevi, ki bi jo z veseljem pokril v članku. Vedno obstaja možnost, da pride do napak in to se zlahka razume, a včasih se prav vidi, da nekdo ni opravil svojega dela dovolj dobro.
Blog tako kot vsa leta do sedaj ostaja hobi, ki tako kot vsak drug, vzame precej časa. Obveznosti, ki jih povzroči študij prava velikokrat pripeljejo do zastoja v pisanju člankov, a če ti je nekaj v veselje, zamudo zlahka nadoknadiš. Vsakodnevno prebiranje in iskanje zanimivih ter uporabnih vsebin je torej postala rutina. Vedno pa mi je v veselje, ko nekdo popravi kakšno slovnično ali drugo napako v članku, saj s tem pokaže, da je članek res prebral, takšna dejanja pa odtehtajo mnogo več kot številka v analitiki. Seveda sem komentarjev prav tako vesel. 🙂
Tik pred odhodom v šolo je bila na Uporabni strani izpeljana prva nagradna igra, druga pride še ta teden. Dolgčas je beseda, ki je na Uporabni strani ni moč prav pogosto zaznati. Upam, da bo tako ostalo še naprej.
Še ena sprememba se je zgodila v letošnjem letu in to je sprememba gostitelja Uporabne strani. Svoj prostor v mlaki Uporabna stran po novem išče pri družbi Zabec.net. Blog je namreč prerastel Shared hosting in tako kot se za šolarja spodobi, se je preselil na VPN, kjer se prav dobro počuti. Hvala Žabci za support.
Tako kot vsa leta do sedaj, gre zahvala za gradiva za članke in dodatne informacije ter posojanje naprav kar precejšnjemu številu ljudi. En delček seznama gre takole:
-Služba za korporativno upravljanje Telekoma Slovenije
-Služba za korporativno upravljanje Simobila
-Služba za korporativno komuniciranje Planet TV
-Službe z odnosi z javnostmi Tuš Holdinga (Tušmobil)
-Služba za odnose z javnostmi Pro Plus (POP TV, Kanal A)
-Taktik, ki skrbi za Nokio in Europlakat (Bicikelj)
-Agencija Zmaj, ki skrbi za PR Sony Mobile
-Agencija Adrema, ki skrbi za PR družbe Beiersdorf in Samsung
-Služba za odnose z javnostmi Microsoft Slovenija
-HP Slovenija
-Luna TBWA
-Pristop, ki skrbi za HTC
-Marketing Sportina Bled
-Marketing in korporativno komuniciranje McDonald’s Slovenija
-Ecetera, ki skrbi za Lenovo in Nikon
-ProPiar, ki skrbi za Sony
-služba za odnose z javnostjo pri T-2 in Amisu, Unileverju, Adrii Airways ter mnogi drugi.
Prijetno branje še naprej ter srečno in uspešno novo leto 2015.
Jure
Urednik bloga Uporabna Stran