BicikeLj, ljubljansko mestno kolo je svojo prvo vožnjo naredilo 12.5.2011. Po štirih letih delovanja je Europlakat kot zasebni partner projekta v tem času zabeležil preko 66.000 uporabnikov, ki so opravili preko 2.687.000 voženj. Iz leta v leto pa se število aktivnih uporabnikov veča, še posebej tistih z letno naročnino.
V letu 2014 je bilo na sistemu BicikeLj narejenih blizu 750.000 izposoj, vsako kolo je bilo v povprečju izposojeno manj kot 7x. Tisti najbolj zaseden dan je bil 9.10.2014, ko so zabeležili 4.283 izposoj. To se tudi sklada s preteklimi trendi, daj je oktober tudi sicer najbolj prometen mesec na sistemu BicikeLj. Glavna sezona tako poteka od aprila do junija in od septembra do novembra.
Kako to, da včasih zmanjka koles, včasih pa so vsa zaklepna mesta polna?
Ko so leta 2011 BicikeLj zagnali je sistem imel 30 postaj in 300 koles, sedaj pa je ta številka 36 postaj in 360 koles. Za premikanje koles skrbi ekipa, ki je na terenu med 6.00 in 21.00. Kljub naporom, ki jih vlagajo v premikanje se v času jutranje konice (med 7.00 in 9.00) lahko zgodi, da bo uporabnik ostal brez prazne ključavnice. Torej ne bo imel kje parkirat kolesa. V času popoldanske konice (med 15.00 in 17.00) pa je stvar obratna. V tem časovnem oknu se lahko pripeti, da bo uporabnik prišel na izposojevalno mesto, kjer ne bo niti enega kolesa. Kot so pojasnili na Europlakatu ob lepih dnevih obstaja tudi tretji interval in sicer pozno popoldne, ko se ljudje odpravijo nazaj v center Ljubljane.
Da bi bilo čim manj takšnih nevšečnostih je na voljo tudi uradna mobilna aplikacija AllBikesNow. Ta sicer združuje vse sisteme mestnih koles, ki uporabljajo storitev družbe JCDecaux. Na voljo je tudi nekaj drugih neuradnih aplikacij npr. Bicikelj, Ljubljana Bikes …
Kako je s servisiranjem koles?
Ko Europlakaotva ekipa premesti kolo iz enega na drugo mesto preverijo deset kontrolnih točk, ki lahko vplivajo na varno uporabo koles. Na dan tako na servis odpeljejo povprečno pet koles na dan. Redni letni servis vseh koles pa se opravlja pozimi, ko je zmanjšano število izposoj.
Kako pa je z rentabilnostjo projekta?
Direktor Europlakata Marko Kolbl je pojasnil, da eno kolo stane 1860€, zato so v letu 2013 naredili 140.00€ minusa, v letu 2014 pa so že imeli pozitivno nulo. Ker je 99% voženj z BicikLjem brezplačnih se projekt financira iz oglasnih kapacitet, ki jih je Europlakat dobil v sklopu javno-zasebnega partnerstva. V prid jim gre tudi to, da v vsem tem času kakšnega vandalizma pravzaprav niso zaznali.
Širitev?
Mestna občina Ljubljana je za širitev omrežja BicikeLj iskala zasebne investitorje, a iz tega je prišlo zgolj do širitve v BTC. Tako sedaj vedno bolj kaže, da bo širitev prevzel Europlakat, ki ima že z obstoječo pogodbo možnost širitve za dodatnih 13 novih postajališč, a z občino še ni nič dogovorjeno je pojasnil Kolbl. Širitev bi potekala v smeri mestnih vpadnic, a več o širitvi mreže v tem članku (Širitev BicikeLj mreže za do 13 dodatnih izposojevalnic predvidoma v letu 2016).