Diet Pepsi ima v ZDA od avgusta 2015 novo sladilo s katerim želijo povečati že nekajletno padanje prodaje. Diet Pepsi je v ZDA zabeležil 5.2% padec prodaje, kar so v družbi pripisali predvsem receptu pijače, ki vsebuje kontroverzno sladilo aspartam.
PepsiCo bo novo različico gazirane pijače Diet Pepsi reklamirala s sloganom »now aspartame free«. Namesto aspartama pa bodo uporabljali mešanico sukraloze (sucralose) in kalijevega acesulfama (acesulfame potassium) poznanega tudi pod imenom Ace-K. Sukraloza od obeh sestavin je najmanj sporna, glede kalijevega acesulfama pa je National Health Service zapisal, da je brez kalorij, da je 200x bollj sladek od sladkorja in da se iz telesa izloči nespremenjen, torej se ne absorbira.
Kritiki kalijevega acesulfama trdijo, da ni dovolj preizkušen in da je lahko kancerogen, vpliva na nosečnost in da lahko povzroča tumorje, a v ZDA in Evropski uniji je dobil potrditev za splošno uporabo.
Kje vse je prišlo do sprememb?
Spremenjene so vse Diet Pepsi različice, torej tudi Caffeine Free Diet Pepsi in Wild Cherry Diet Pepsi. Ne pa druge PepsiCo pijače.
Kar pa se tiče držav. Kot je povedala predstavnica za odnose z javnostjo je povedala, da aspartam ostaja pomembno sladilo Pepsi pijač po celem svetu. Hkrati pa dodaja: »We are simply responding to US specific consumer desire, in that market, for a great-tasting diet cola without aspartame. This change is specific to Diet Pepsi beverages sold in the US only.«To pomeni, da se drugod ta sprememba vsaj za enkrat ne bo zgodila.
Kaj pa drugi proizvajalci?
Ostali proizvajalci še vedno uporabljajo aspartam in ta ostaja v pijačah kot so Diet Coke, Diet Dr Pepper in Fanta Zero, saj ga je Food and Drug Administration (FDA) označila kot varno živilo, kljub nekaterim študijam, ki trdijo, da povzroča tumorje na podganah.