Evropski teden mobilnosti v letu 2015 poteka od 16. do 22.9. v povezavi s kampanjo »Potuj raznoliko« (Do the right mix), pod sloganom»Izbiraj. Spreminjaj. Združuj.« (Choose, Change, Combine). Ljubljana tako kot vsa leta sodelovanja pripravi seznam trajnostih ukrepov, letos jih je 14.
Seznam trajnostnih ukrepov Ljubljani je:
1. Razširitev in posodobitev P+R Dolgi most
Na prenovljenem P+R Dolgi most je na voljo 371 parkirnih mest. Od tega jih je 11 namenjenih za invalide, 11 za mlade družine, 11 za avtodome, 11 za turistične avtobuse in 3 polnilna mesta za 6 električnih vozil. Postavljena so kolesarska stojala pod nadstrešnico za 32 koles, v načrtu pa je še namestitev 20 stojal za kolesa v sistemu BicikeLJ. Uporaba P+R bo do 22. septembra 2015 brezplačna.
2. Izgradnja novega P+R Barje
Na P+R Barje je na voljo 347 parkirnih mest. Od tega jih je 17 namenjenih za invalide, 2 polnilni mesti pa sta rezervirani za 4 električna vozila. Nameščenih je 68 stojal za parkiranje koles in 10 stojal za parkiranje koles pod nadstrešnico (skupaj možnost parkiranja za 156 koles). Načrtovanih je tudi postavitev 21 stojal za kolesa v sistemu BicikeLJ. Odprtje bo 21. septembra 2015.
3. Namestitev kolesarskih števcev
Kolesarske števce bodo postavili v smeri mestnega središča na sledečih lokacijah: Fabianijev most–Roška, Mirje–Tržaška, Celovška–Tivoli, nasproti pivovarne Union, Šmartinska–Topniška.
4. Postavitev kolesarskih stojal na končnih postajah LPP
Na izbrana končna postajališča LPP (Žale, Kodeljevo, Fužine, Brnčičeva, Savlje, Stanežiče in Podutik) so z namenom spodbujanja večmodalnosti v sklopu kolesarske akcije »Pripelji srečo v službo« namestili kolesarska stojala, na katerih je omogočeno parkiranje 52 koles.
5. Spremembe tras prog in ureditev novih postajališč LPP
Uvedli so spremembe na naslednjih progah in uredili nova postajališča, ki že delujejo:
– linija 18 po trasi Dunajska–Ulica 7. septembra– Slovenčeva;
– osrednja prestopna točka Ajdovščina v sklopu sprememb Slovenske ceste (bliže mestnemu središču prestavljena postajališča, »Hotel Lev« preimenovano v »Gosposvetska«, novo postajališče v bližini Figovca, imenovano »Gosposvetska«, proti Tavčarjevi ulici zamaknjeno postajališče »Bavarski dvor«);
– po Slovenski cesti vzpostavljene linije 1, 1B, 1D, 2, 6, 6B, 9, 11, 11B, 14, 14 B, 18 in 18L.
Linija 9 do P+R Barje bo začela obratovati 21. septembra 2015.
6. Prenova Cankarjeve ceste
S prenovo Cankarjeve ceste na odseku med Slovensko in Prešernovo cesto urejajo površine, namenjene pešcem in kolesarjem. Prometni režim na Cankarjevi cesti od Beethovnove do Prešernove je predviden kot območje umirjenega prometa. Smeri vožnje se ohranjajo – na odseku med Prešernovo in Zupančičevo bo potekal dvosmerni promet, na odseku med Zupančičevo in Beethovnovo pa enosmerni promet v smeri proti Beethovnovi. Kolesarski promet bo potekal po vozišču v obeh smereh. Površine za pešce bodo na odseku med Beethovnovo in Prešernovo višinsko ločene od prometnih površin, v območju prehajanj pešcev bo robnik poravnan z voziščem. Parkirna mesta (11) bodo ohranjena na odseku od Prešernove do Zupančičeve na južni strani. Med Slovensko in Beethovnovo bo preurejeno obstoječe območje za pešce.
7. Prenova Šmartinskega podvoza
Ob prenovi Šmartinskega podvoza so uredili razsvetljavo in kolesarske površine ter razširili površine za pešce. Tako je zagotovljena večja varnost predvsem kolesarjev in pešcev.
8. Ureditev talnih označb v križišču
Z ureditvijo talnih označb v križišču Petkovškovo nabrežje–Rozmanova ulica so zagotovili večjo varnost predvsem pešcev in kolesarjev.
9. Nakup električnega vozila »Kavalir 4«
Novo električno vozilo, »Kavalir 4«, se je pridružilo že trem obstoječim, ki tako občanom kot obiskovalcem prestolnice še naprej nudi redni, okolju prijazen in brezplačen prevoz v razširjenem območju za pešce v središču mesta.
10. Vzpostavitev rubrike »Kako do nas?« in povezave »Načrtovanje poti z LPP«
LPP poziva vsa javna podjetja in zavode MOL ter ostala podjetja, da za spodbujanje trajnostne mobilnosti na svojih spletnih straneh vzpostavijo rubriko »Kako do nas?« s povezavo na »Načrtovanje poti z LPP« v zemljevidih Google. Povezava je bila izdelana posebej za LPP in prikaže možnosti potovanja v mreži linij mestnega in medkrajevnega potniškega prometa LPP do določenega cilja
11. Poučne didaktične igre za osnovne šole na www.lpp.si
Da bi bil vstop v svet javnega potniškega prometa za osnovnošolce čim lažji, je LPP na svojem spletnem mestu www.lpp.si vzpostavil didaktično stran s poučnimi igrami, ki jih lahko učitelji uporabljajo na primer za predmete »Spoznavanje okolja« in »Spoznavanje družbe« ali pa za poučno kratkočasenje v okviru popoldanskega varstva.
12. Osveščanje učencev na osnovnih šolah o Busbontonu
LPP je za osnovne šole, skupaj s Policijo in Minicity Ljubljana, osvežil Busbonton, ki je namenjen spoznavanju pravil, ki jih moramo upoštevati ob vožnji z mestnim in integriranim potniškim prometom v Ljubljani.
13. Urbana SMS-parkiranje
Urbana SMS-parkiranje dopolnjuje obstoječi sistem za plačilo parkirnine ob cestiščih, kjer se plačila do sedaj izvajajo le na parkomatih. Za uporabnika je storitev preprosta, varna in enostavna. Pred uporabo storitve uporabnik napolni svoj račun na kartici Urbana. To izvede na Urbanomatu ali vseh ostalih mestih za polnjenje Urbane. Ob plačilu parkirnine uporabnik pošlje SMS z informacijo o coni, kjer parkira, registrsko številko vozila in čas parkiranja. Pred iztekom časa za parkiranje lahko uporabnik prejme obvestilo o poteku in podaljša čas parkiranja s ponovnim plačilom tudi tako, da ni potrebna vrnitev k vozilu. Kontrolor plačila parkirnin, na podlagi vnosa registrske številke v podatkovni sistem, prejme informacijo o plačilu in podatek, do kdaj je parkirnina plačana.
14. Priporočljive kolesarske poti na portalu prometne vzgoje za OŠ
Aplikacija MOL »Prometna preventiva« je spletna aplikacija, ki spodbuja uporabo javnih prevoznih sredstev, kolesarjenja in hoje. Omogoča načrtovanje varne poti v šolo z opredelitvijo priporočljive kolesarske poti v šolo. Z nadgradnjo obstoječe aplikacije Varna pot v šolo dodatno spodbujamo trajnostno mobilnost osnovnošolcev in tako pozitivno vplivamo na njihove potovalne navade.