Produkt leta 2016 se z današnjim dnem, ko se izteče rok do katerega so lahko podjetja brezplačno nominirala svoje izdelke, pravzaprav šele začenja. Za prijavo je čas še do polnoči.
Psihologi so ugotovili, da se glede izida nakupa odločimo v le sedmih sekundah. Prisotnost pečatov tako lahko vpliva, ali bomo izdelek kupili ali pa bo ta ostal na polici. Ocenjevanje izdelkov s strani potrošnikov pravzaprav sploh ni nova ideja. Francoski podjetnik Christian Le Bret, nekdanji dolgoletni marketinški direktor L’Oreala, je že pred 28 leti v Franciji zasnoval nagrado Produkt leta. S konceptom je želel doseči dvoje: dati glas potrošniku in spodbuditi proizvajalce k izboljševanju.
V Sloveniji projekt Produkt leta poteka četrtič. Produkt leta se od ostalih pečatov razlikuje po tem, da d so zmagovalci izbrani z neodvisno javnomnenjsko raziskavo, ki jo med slovenskimi potrošniki izvaja ACNielsen. Tako rezultati odražajo mnenje potrošnikov glede izdelkov, ki njihove police polnijo na vsakodnevni ravni.
In kako vse skupaj poteka?
Pri Produktu leta znamke sodelujejo le z nominacijo, ki je brezplačna. Anketiranci pa niso nikakor obvezani ali motivirani in izražajo izključno svoje mnenje. Vzorec potrošnikov, zajetih v raziskavo, je reprezentativen in usklajen s Statističnim uradom RS, kar pomeni, da se ujema po spolu, regiji in starosti. Oktobra se nominacije za produkte zaključijo, v novembru pa ACNielsen začne z raziskavo. Produkti, ki si bodo prislužili naziv Produkt leta 2016 bodo razglašeni februarja 2016.