Spletno nakupovanje je na globalni ravni krepko v porastu, a kot ugotavlja MasterCard Love Index raziskava, pri nakupu daril za valentinovo, osebni obisk trgovine ostaja v prednosti. Raziskava MasterCard Love Index, ki so jo izvedli v dvestotih državah po svetu v obdobju treh let med 11. in 14. februarjem, proučuje nakupovalne navade posameznikov.
Poleg načina nakupovanja so zajeli količino transakcij in višino zneskov, ki je bila porabljena v tem času. V povprečju se je med letoma 2013 in 2015 poraba v dneh do praznika zaljubljenih v vseh državah povečala za 22%. Nekoliko se je spremenila tudi struktura daril, saj se jih sedaj vedno več odloča za nakup paketov, omogočajo posebna doživetja in ne fizičnih daril.
Aleksandra Babić, regionalna direktorica marketinga za družbo MasterCard za Slovenijo, Hrvaško, Madžarsko, Romunijo in Izrael je povedala, da kraj kjer živimo v veliki meri vpliva na to, kako nakupujemo in katera doživetja si želimo ustvariti.
Raziskava navaja še nekatere druge trende nakupovanja, pri katerih je med različnimi državami sveta kar nekaj razlik:
Osebna nota je pomembna
Po svetu je bilo 90% nakupov narejenih v klasičnih trgovinah, samo 6% se jih je odločilo za nakup na spletu. Evropejci sicer izstopamo, saj je bilo pri nas na spletu opravljenih kar 21% nakupov.
Namesto fizičnih daril raje doživetja
Trend nakupovanja po svetu kaže, da se vse več ljudi za valentinovo odloča, da bodo svojo ljubljeno osebo peljali na večerjo (33%) ali si privoščili nočitev v hotelu (28%). V Latinski Ameriki (54%) in Združenih državah Amerike (38%) je bila večina transakcij opravljena v restavracijah, medtem ko so si zaljubljeni v Aziji, Evropi in na Bližnjem vzhodu raje privoščili nočitev v hotelu.
Cvetje še vedno ostaja eden od načinov izkazovanja pozornosti
Pri nakupu rož in voščilnic se v zadnjih treh letih kaže splošen upad, a v Latinski Ameriki je nekoliko drugače, saj so za cvetje v zadnjih treh letih namenili še enkrat več sredstev kot pred tem. Tudi na Bližnjem vzhodu je trend drugačen kot drugod po svetu, saj je to edina regija, v kateri narašča število kupljenih voščilnic (107%).