Letalo Virgin Atlantic Flight VS025 na poti iz Londona v New York, z 252 potniki in 15-imi člani kabinskega osebja, je včeraj popoldne zaradi napada z laserskim žarkom na pilotsko kabino s klicem »pan pan pan« razglasilo nevarnost, ki ne predstavlja neposredne grožnje za življenje ali plovilo in se vrnilo nazaj na londonsko letališče.
Preprosto povedano je šlo za to, da je nekdo usmeril laserski žarek v pilotsko kabino in kot je bilo kasneje objavljeno je zaradi tega prišlo do slabosti pri kopilotu. Na srečo je bilo s kopilotom vse v redu in je na koncu šlo zgolj za preventivni ukrep. Iz Virgin Atlantic USA so tako sporočili: »The safety of our crew and customers is our top priority and we apologize for any inconvenience to those onboard.«
Takšen napad z laserskim žarkom lahko povzroči solzenje oči in glavobol, v skrajnih primerih pa tudi trajno slepoto.
Dogodek, ki se je zgodil 6 milj zahodno od londonskega letališča Heathrow je lahko povzročil laser, ki se ga uradno v Veliki Britaniji ne da kupiti na prostem trgu oz. brez posebnih dovoljenj. John Tyrer iz Loughborough University je izpostavil, da je precej zaskrbljujoče, da se na spletu dobijo tudi Class 3B in Class 4 laserji, medtem kot je Class 2 laser uporabljen kot tisti prezentacijski laser, njegova tipična moč pa je 1mW.
BREAKING #VS25 is returning to Heathrow after reports of laser pointer at pilot (@AirportWebcams) pic.twitter.com/Fr1bzjFvzl – @NewsHazbail
— AIRLIVE (@airlivenet) February 14, 2016
UK Civil Aviation Authority je med leti 2009 in 2015 naštel 8.998 incidentov z laserjem. Od leta 2010 je v Veliki Britaniji sprejeta tudi zakonodaja, ki omogoča kaznovanje »svetenje s svetlobnim snopom v letalo v zraku, da bi zaslepil ali zmedel pilota«. V ZDA je takšno dejanje kaznivo dejanje na zvezni ravni.