Ljubljanski potniški promet (LPP) je v soboto dobil 30 novih nizkopodnih zgibnih avtobusov MAN Lion’s City G, ki jih poganja zemeljski plin. Avtubusi so dolgi 18 metrov in tako najdaljši v voznem parku LPP-ja. Kot so pojasnili pri LPP-ju bodo z njimi reševali pretočnost prometa predvsem v jutranjih konicah. Kar pomeni, da bodo novi avtobusi vozili predvsem na bolj prometnih linijah. Skupna pogodbena vrednost za 30 avtobusov brez DDV je 9.3 mio €.
Od leta 2007 je bilo zamenjanih 131 avtobusov, od tega 47 solo in 84 zgibnih. Oledica novih avtobusov je tudi nižja starost voznega parka mestnega potniškega prometa, ta sedaj znaša 8.73 let. 30-im novim pa se bo kmalu pridružilo še sedem novih avtobusov, ki ustrezajo okoljskim zahtevam EURO VI. Avtobuse bo kupila Mestna občina Ljubljana s finančno spodbudo EKO sklada, Slovenskega okoljskega javnega sklada. Tako da bo starost v letošnjem letu še nekoliko padla. Z modernimi avtobusi, ki za pogonsko gorivo uporabljajo zemeljski plin se bo izboljšali kakovost urbanega življenja v Ljubljani, saj je posledica novih avtobusov nižja raven hrupa in čistejši zrak.
Kakšne so lastnosti novih MAN Lion’s City G avtobusov?
Kot rečeno gre za zgibne nizkopodne mestne avtobuse na zemeljski plin, ki sodijo v emisijski razred EURO VI. Dolgi so 17.980 m, široki 2.5 m in visoki 3.37 m, imajo 6 valjni vrstni motor s prostornino 12.816 cm3, z avtomatskim menjalnikom VOITH D 864.6 z integriranim retarderjem in programom Senso Top za prilagajanje konfiguraciji terena.
Avtobusi imajo 4 vrata, 155 potniških mest, 36 sedežev in 120 stojišč. Opremljeni so s sistemom proti priprtju potnikov med vrati, kamerami za preventivno preprečevanje nasilja, avtomatsko klimatsko naprava z integriranim stropnim gretjem, posebnim prostorom za invalidski oz. otroški voziček, preklopno nakladalno ploščadjo (klančina) za invalidske in otroške vozičke, glasovnim napovednikom postaj in notranjim prikazovalnikom informacij.
Foto: LPP