Družba Amway je v sodelovanju z GfK Slovenija in prof. dr. Mitja Ruzzierjem med 19. majem in 5. junijem 2015 v Sloveniji med 1006-imi osebami starimi nad 15 let izvedla raziskavo o podjetništvu. Hkrati pa so raziskavo izvedli tudi v 24-ih drugih evropskih državah.
Rezultati so pokazali, da so mlajši od 35 let najbolj naklonjeni ideji o zagonu svojega posla, medtem ko ta odstotek z leti vztrajno upada. Kar 71% sodelujočih meni, da je ustanovitev podjetja karierna priložnost, ki jo bodo podprli družinski člani in bližnji posamezniki, tako meni 77 % anketirancev. Navkljub visoki, 54% stopnji strahu pred neuspehom še vedno obstaja pozitivna naravnanost do zagona lastnega podjetja, slednje se je glede na leto prej povečalo za 6 odstotnih točk.
Največja ovira so finančne obveznosti
Slovenci imajo v primerjavi z mednarodnimi in evropskimi izsledki Amwayeve raziskave precej manj strahu glede ustanovitve lastnega podjetja, razlika znaša kar 16 odstotnih točk. Ženske si težje predstavljajo začetek lastnega posla kot moški. Kot največjo oviro pa anketirani navajajo finančne obveznosti (34%), gospodarske razmere (20%), pravne posledice (18%), osebno razočaranje, grožnja brezposlenosti in odgovornost (11%).
Osebno zadovoljstvo je najpomembnejše
Ko so anketirane povprašali kaj je tista največja motivacija za podjetništvo jih je kar 61% odgovorilo, da je to osebno zadovoljstvo. Sledijo pa neodvisnost od delodajalca (53 %), vrnitev na trg dela oz. alternativa breposelnosti (47 %) in možnost sekundarnega prihodka (46 %).
Nadpovprečno pozitivni odnos do podjetništva
V Sloveniji je v primerjavi z drugimi državami nadpovprečno pozitiven odnos do podjetništva, saj ga kot nekaj pozitivnega vidi 83% anketiranih, med njimi pa je kar 91% mladih. V primerjavi z evropskimi rezultati Amwayeve raziskave je delež Slovencev, ki v podjetniški praksi iščejo samoizpolnitev višji za kar 18 odstotnih točk.