Prvi potniški vlak na vodikove celice in posledično brez izpusta CO2 je francoska družba Alstom predstavila na sejmu InnoTrans v Berlinu. Vlak električno energijo pridobiva s pomočjo vodika shranjenega na vlaku ter kisika v zraku, shranjuje pa jo v lithium-ion baterijah. Edina emisija, ki jo proizvaja pa sta para in kondenzirana voda.
Alstomov vlak poimenovan Coradia iLint je mišljen kot zamenjava za dizelske lokomotive, ki se praviloma uporabljajo na progah, ki niso elektrificirane. Zvočno onesnaženje, ki ga tak vlak povzroča je zgolj tisto, ki ga povzročajo kolesa na tračnicah in upora zraka. Najvišja hitrost, ki jo vlak doseže je 140 km/h, sprejme lahko do 300 potnikov in prepotuje 800 km.
Začetek obratovanja je predviden za konec leta 2017
Kot so pri Alstomu pojasnili bo vlak Coradia iLint najprej moral prestati testiranja nemških železniških oblasti Eisenbahn-Bundesamt. Ta se bodo začela jeseni 2016 in predvidoma končala konec leta 2017. Tako je splavitev prvega potniškega vlaka na vodikove celice predviden za konec leta 2017 oz. začetek 2018. Vlak bo vozil na progi Buxtehude-Bremervörde-Bremerhaven-Cuxhaven na severozahodu Nemčije. Spodnja Saška, kamor sodi ta železniška proga je naročila 14 takšnih vlakov.
Kaj pa cena?
Cena vlaka Alstom Coradia iLint še ni znana, a Alstom pričakuje, da bodo operativni stroški vlaka podobni tistim z dizelskim pogonom.
https://www.youtube.com/watch?v=O3bUE9uHkqM
Vir slik: Alstom