Motorola se kot Lenovo Moto konec novembra 2016 vrača v Slovenijo. Jovan Glamočanin, General Manager Lonovo Adriatics je za Uporabno stran v intervjuju pojasnil nekaj podrobnosti vrnitve na slovenski trg in pričakovanja glede prodaje Lenovo Moto telefonov, med katerimi je tudi najtanjši telefon na svetu, Moto Z.
Z Motorolo in klicem Martina Cooperja se je svet mobilne telefonije 3.4.1973 začel. Kako gledate na to, da ste del blagovne znamke, ki ima tako dolgo zgodovino?
Zelo smo ponosni, da lahko nadaljujemo pionirsko in inovativno delo podjetja Motorola, ki je bila “kriva” za začetek obdobja mobilne telefonije. Ne smemo pozabiti, da je ravno to podjetje inoviralo in komercializiralo precej elektronskih izdelkov, brez katerih si danes ne predstavljamo sodobnega življenja. Poleg prvega mobilnega telefona, prvega preklopnega mobilnega telefona, telefona s spletnim brskalnikom in odjemalcem elektronske pošte so predstavili tudi prvi televizijski sprejemnik, tudi prvega barvnega, prvi walkie-talki, prvi avtoradio in drugo.
Motorola se kot Lenovo Moto po dolgem času vrača na slovenski trg, tokrat pod okriljem Lenova, ki je podjetje Motorola Mobility leta 2011 kupilo od Googla. Nazadnje so bili Motorolini telefoni v Sloveniji prisotni pred sedmimi oziroma osmimi leti. Zakaj menite, da ima Lenovo Moto v Sloveniji kljub precej nasičenemu trgu še potencial.
Motorola nadaljuje svojo inventivno pot in tudi ob vstopu na slovenski trg imajo naši pametni telefoni Moto nekaj razlikovalnih prednosti, ki jih bo trg zagotovo nagradil s spodbudnimi prodajnimi številkami. V tem trenutku imamo v prodajnem programu najtanjši mobilni telefon na svetu in modularni telefon, ki omogoča enostavno priklapljanje različnih dodatkov, kot je JBL zvočnik, projektor in Hasselblad fotoaparat.
Slovenija je prva v Adriatic regiji, ki bo dobila Lenovo Moto telefone. Zakaj je tako dolgo trajalo, da je Motorola spet prišla na slovenski trg?
Vsi, ki dobro poznate globalni trg mobilne telefonije, veste, da se je na vseh trgih, kjer je Motorola prisotna, zelo dobro prodajala in da so njeni tržni deleži v različnih segmentih dobri. Zato se postopno odločamo za vstop na nove trge, a to za sabo povleče veliko dodatnih aktivnosti znotraj korporacije in tudi v lokalnih Lenovo pisarnah. Ne gre samo za prilagoditev proizvodnih kapacitet večjemu obsegu prodaje. Načrtovanja in samega vstopa na nove trge se lotevamo z vso resnostjo in odgovornostjo.
Vsi se najverjetneje spomnimo enega najbolj legendarnih telefonov Motorola StarTAC, ki je svoj pohod začel leta 1996. Še en preklopni Motorolin telefon sodi med legendarne in to je RAZR V3 iz leta 2004, a Motorolo večina ljudi pozna po klasičnih “nepametnih” telefonih. V Sloveniji smo sicer imeli tudi Motoroline telefone z operacijskim sistemom Android, a ti se niso ravno dobro prodajali. Zakaj menite, da bo zgodba tokrat drugačna?
Motorola je zdaj del korporacije Lenovo, ki deluje na lokalnih trgih prek svojih lokalnih pisarn in zelo motiviranih ekip sodelavcev. Težko je delovati in upravljati katerokoli blagovno znamko v Sloveniji iz nekaj 100 ali nekaj 1.000 km oddaljene pisarne. Mi smo tukaj prisotni že precej časa, razumemo trg, in zato vem, česa smo sposobni. In vem, da imajo telefoni Lenovo Moto pri nas velik potencial.
Moto X in Moto G, ki sta pod okriljem Googla na trg prišla leta 2013, sta Motorolo obudila iz spomina, saj sta ponujala odlično razmerje med kakovostjo in ceno. Celo tako sta bila popularna, da ju je marsikdo v Sloveniji naročil iz tujine. Lahko takšne prodajne uspehe pričakujemo tudi pod okriljem Lenova?
Seveda. Če primerjate telefone Moto s primerljivimi telefoni drugih blagovnih znamk, potem boste hitro ugotovili našo poslovno strategijo. Tudi kupci bodo po nekaj dneh uporabe telefonov Lenovo Moto zagotovo dobili potrditev, da so se dobro odločili.
Prej omenjena telefona sta bila izjemno popularna med mladimi, je to še vedno ciljna skupina Lenova Moto ali se je to z linijo Moto Z kaj razširilo? Linija G še ohranja sloves odličnega razmerja med kakovostjo in ceno?
Točno tako. Za mlade ponujamo še posebno različico modelov G in Z z oznako Play, ki nakazuje usmeritev teh različic. Ti telefoni namreč prinašajo predvsem veliko zabave.
Moto Z je linija najvišjega cenovnega razreda znamke Lenovo Moto in mora zato zadostiti željam najzahtevnejših kupcev. Vodotesnost je nekaj, kar je pri telefonih najvišjega ranga letos skorajda nuja, a Moto Z trenutno nima telefona, ki bi kupcu to ponujal. Stoji za to poslovno odločitvijo družbe kakšen poseben razlog?
Trenutni različici naše paradne serije Z se ponašata z vrsto drugih prodajnih argumentov. Verjetno bodo nove generacije te serije prinesle tudi vodotesnost. Tisto pravo, ne samo na papirju (smeh).
Konec novembra bo na slovenskem trgu na voljo 6 Lenovo Moto telefonov (Moto Z, Moto Z Play, Moto G4, Moto G4 Plus, Moto G4 Play in Moto E), tako v prosti prodaji kot pri mobilnih operaterjih. Kako so mobilni operaterji sprejeli prihod oziroma vrnitev Motorole (Lenovo Moto) na slovenski trg? Kje in kateri telefoni bodo na voljo že na začetku prodaje v Sloveniji in kdaj se jim bodo pridružili drugi?
Vsi mobilni operaterji so z navdušenjem pozdravili vrnitev Lenovo Moto serije pametnih telefonov. Na slovenskem trgu bodo na voljo v prosti prodaji vsi modeli, pri mobilnih operaterjih bosta na voljo Moto Z in Moto Z Play.
S kakšnim tržnim deležem Lenova Moto na slovenskem trgu boste zadovoljni čez leto dni?
Naš cilj je, da ponudimo inovativne izdelke in poprodajno storitev, s katerimi bodo uporabniki zadovoljni. Prepričani smo, da prodajni rezultat ne bo izostal.