Hopin Taxi je pametna rešitev za taxi prevoze, ki takšen način prevoza postavlja v 21. stoletje. Hopin Taxi je namreč v osnovi mobilna aplikacija, ki s pomočjo navigacijskega sistema v pametni napravi omogoča iskanje najbližjega taxija. Hkrati pa aplikacija omogoča, da se uporabnih predhodno seznani s ceno prevoza in na koncu storitev plača kar v aplikaciji.
Takšna modernizacija je v Sloveniji oz. v Ljubljani kjer so Hopin Taxi letos poleti lansirali, naletela na silovit odpor oligopolističnih dispečerjev. Ti so namreč dobili prepoved sodelovanja s Hopin Taxijem, če so želeli delati tudi za njih. Hopin Taxi je zato moral ubrati nekoliko drugačno taktiko, ki pa se je več kot očitno obrestovala.
Jaka Oman, vodja Hopin Slovenija je v intervjuju za Uporabno stran razkril nekaj podrobnosti težavnega vstopa na slovenski trg, rasti uporabnikov in števila taksistov ter planih za leto 2017.
Na začetku ste se soočali s težavami pri pridobivanju taksistov, nato ste ubrali nekoliko drugačno in bolj rizično taktiko, ki pa se je očitno obrestovala. Zakaj menite, da je bil prodor tako težak?
Na Slovenskem trgu smo želeli obstoječim ponudnikom taksi storitev ponuditi možnost prejemanja dodatnih naročil preko naše aplikacije, kar pa v Ljubljani, kjer smo prisotni, ni bilo mogoče, saj ljubljanski dispečerji prevozov svojim voznikom niso in še vedno ne dovolijo, da bi delali za njih in za nas hkrati. Naša taktika je tako bila, da smo voznikom ponudili določene finančne garancije in spodbude in jim tako zagotovili dovolj prihodkov.
Ob predstavitvi projekta je bilo rečeno, da boste za zgledno pokrivanje Ljubljane potrebovali vsaj 100 taksistov, pri kateri številki ste sedaj?
Ker smo voznikom ponudili dovolj spodbud se število voznikov pri nas veča. Prav tako pa smo se povezali z novim dispečerjem v Ljubljani, to je Intaxi. Tega sestavljajo vozniki iz vseh večjih dispečerjev. Z njimi smo našli skupen jezik in odlično sodelujemo, tudi z njihovo pomočjo smo uspeli število voznikov do danes povečati na okoli 50.
Je pridobivanje novih taksistov sedaj, ko se Hopin Taxi med uporabniki prijemlje kaj lažje in ali se je pogled konkurence na vas kaj spremenil?
Pridobivanje novih voznikov je najprej pogojeno s številom naročil, ki pa se brez dodatnih voznikov ne mora povečati. Število naročil raste, kot tudi število voznikov. Druge poti ni in glede na to, da smo na trgu šele 3 mesece smo zelo zadovoljni.
Na začetku ste imeli težave zaradi dispečerskih služb, ki so svojim taksistom prepovedovale sodelovanje z vami. Se je na tem področju kaj spremenilo?
Ne, težava z največjimi družbami ostaja in do nas imajo še vedno isti odnos.
Od uporabnikov, ki so uporabili Hopin Taxi v zadnjem času je slišati precej pohvalnih besed. Je to zaradi enostavnosti uporabe vaše storitve ali je morda kaj drugega?
S strani uporabnikov beležimo zelo pozitivne povratne informacije. Ljubljana je potrebovala osvežitev in uporabniki so veseli novosti, predvsem pa kvalitetne uporabniške izkušnje in zanesljive aplikacije. Storitev je zares dobra in ne beležimo pritožb.
Število taksistov v mreži sva že omenila, kako pa je z uporabniki in številom voženj.
Da so uporabniki res zadovoljni kažejo tudi številka. Od začetka v sredini avgusta do sedaj si je aplikacijo na svoj telefon namestilo že več kot 18.000 uporabnikov. Naredili smo že več kot 11.500 naročil. V novembru pa se je številka uspešnih naročil v enem tednu že povzpela čez 1.000, prav tako smo 5.11.2016 naredili več kot 200 uspešnih naročil v enem dnevu.
Po vašem prihodu se je na slovenskem trgu pojavilo nekaj podobnih storitev, svoj prihod pa je napovedal tudi Uber. Kako gledate na prihod konkurence ter, ali bo za uspeh dovolj, da ste na slovenski trg prišli prvi, ali ste s tem zgolj olajšali delo drugim, ker ste se prvi spustili v tehnološko revolucijo taxi prevoza.
Prihod Uberja natančno spremljamo. Prav tako spreminjanje zakonodaje, ki naj bi bil z njegovim prihodom povezan. Seveda si take konkurence kot je Uber tukaj ne želimo, če oziroma ko pride, pa si želimo, da bodo delali po istih pogojih kot mi in se bodo držali zakonodaje, v kar pa lahko tudi nekoliko dvomimo, glede na prakse iz drugih držav, kjer se Uber zelo veliko ukvarja z različnimi tožbami. Vsekakor imamo prednost, ker smo prvi trgu predstavili tako dobro in zares delujočo aplikacijo, če bo to dovolj, pa bomo videli. Vsekakor je naš cilj, da se na trgu čim bolj stabilno postavimo čim prej in na taki poziciji tudi ostanemo.
Kmalu bo konec leta 2016, zato vprašanje o letu 2017. Kaj načrtujete za prihodnje leto oz. kje še vidite, da bi lahko izboljšali uporabniško izkušnjo s Hopin taxijem.
Izziv v 2017 bo sigurno še vedno ostal, da uporabnikom zagotovimo čim več taksi voznikov, ki jim bodo na voljo v njihovi bližini. Prav tako, pa želimo dovolj naročil zagotoviti vsem našim voznikom, kar je seveda velik izziv, a z rastjo naročil ostajamo zelo optimistični. Sam tehnološki razvoj aplikacije pa bo šel v smeri zagotavljanja čim bolj informacije o možnem transportu za naše uporabnike. Bolj konkretno pa o nadgradnjah še ne smem govoriti.