Spletno nakupovanje se v Sloveniji počasi a vztrajno povečuje. Tako je raziskava Shopper’s Mind, ki sta jo danes na 5. konferenci Shopper’s Mind Ecommerce Day predstavili družbi Ceneje d.o.o. in raziskovalna agencija Valicon.
Raziskava je v petih letih trajanja zajela menja več kot 120.000 spletnih kupcev in sveži podatki so pokazali, da vsaj en nakup mesečno opravi že 37% spletnih uporabnikov. To je 7% točk več kot leta 2015 in 10% točk več kot leta 2014.
Največ spletnih nakupov je na področju elektronike in sicer 34%, sledijo modni izdelki s 19%, nato oprema za dom in vrt z 13%, lepota in zdravje je na četrtem mestu z 11%.
Vedno več elektronskih plačil (kartica, PayPal …) in vedno manj po povzetju
V Sloveniji je še vedno zakoreninjeno plačilo spletnega nakupa po povzetju. To po nekaterih definicijah sploh ni pravo spletno nakupovanje, a to počasi pada (letos za 3% točke). Letos je s kreditno kartico plačilo zaključilo 20% spletnih uporabnikov, kar je kar 12% več kot v letu 2015. Ta odstotek je še vedno korenito prenizek, a če bo takšna rast iz leta v leto, bomo kmalu na sprejemljivi ravni.
Čez Alpe nas še vedno premalo pogleda
Zanimiva je ugotovite, da kar 47% ljudi zajetih v raziskavi nakupuje izključno pri domačih ponudnikih. Ta delež je v primerjavi z letom 2015 celo narasel za 4% točke. 22% pa je takšnih uporabnikov, ki več kot polovico svojih nakupov opravijo v tujini (na tujih spletnih trgovinah)
Mag. Darko Dujič, direktor podjetja Ceneje d.o.o: »Zaupanje, varnost plačevanja in odlična uporabniška izkušnja so odločilni za nadaljnji razvoj spletnega nakupovanja. Posebej pomembno je vzpostaviti prepoznaven in zanesljiv sistem vrednotenja spletnih trgovcev in certificiranja.«