POP TV in Kanal A bosta 16.1.2017 prenehala z DVB-T oddajanjem, kar pomeni, da njun sprejem s sobno ali hišno anteno ne bo več mogoč. Razlogov za to je kar nekaj, a dva izmed njih sta, da DVB-T oddajanje v Sloveniji preprosto ni zaživelo, drugi pa je, da operaterji Pro Plusu niso hoteli plačevati za redistribucijo, ker sta programa tako ali tako prosto dostopna.
Panika zaradi podražitve naročnin
Ko je Žurnal 24 lansiral podatek, da bo Pro plus od operaterjev zahteval 5€ in ko so operaterji ta podatek neuradno tudi potrdili, je stvar dvignila precej prahu. Seveda smo si ob taki ceni vsi želeli, da bi programi Pro Plusa (POP TV, Kanal A, OTO, KINO in BRIO ter SVoD VOYO) bili del samostojnega paketa. To idejo je podprla tudi Zveza potrošnikov Slovenije. Podražitev za 5€ je enormna podražitev in tudi precej nerealna, saj dejansko IPTV in kabelski operaterji že sedaj plačujejo za vse HD različice programov, ogled nazaj ter tudi SD različice programov OTO, KINO in BRIO. Torej se dejansko pogajajo zgolj o programih POP TV in Kanal A v SD tehniki + minimalni dodatek. Podražitev tako zaradi Pro Plusa skoraj zagotovo ne bo 5€, če pa bodo za toliko podražili operaterji in to naprtili Pro Plusu pa je že druga zgodba.
Zakaj pa vseeno ne samostojni paket?
Ideja o paketih oz. še bolje izbira posameznih programov je odlična ideja in pravzaprav je to nekaj kar bi operaterji res morali uvesti. Žal pa je koncept operaterjev v Sloveniji (pravzaprav povsod), da je na voljo nekaj shem in nekaj dodatnih paketov s premijskimi oz. povsem specifičnimi programi. Tako ima npr. Telekom Slovenije štiri programske sheme Osnovna (95+), Mini (120+), Standard (150+) in Mega HD (230+) ter šest ločenih paketov HBO (6), Balkan (48), Eksplozivni (18), Eksplozivni + (15), Pink (12) in CineStar TV Premiere (2).
Iz Pro Plusa so za Uporabno stran glede teženj po osnovnih programski shemi povedali sledeče: »Smo medijska hiša, ki ustvarja program izključno za slovenskega gledalca in v prime-time terminu v povprečju dosega skoraj 50% gledanost, zato je logično, da smo z vsemi našimi programi prisotni v osnovni shemi vsakega operaterja, s katerim bomo dosegli dogovor.«
Seveda si večina programov želi biti v osnovni programski shemi oz. vsaj v isti shemi kot njihova konkurenca. Veliko programov vključitev v določeno programsko shemo celo pogojuje in brez upoštevanja tega pogoja programa pri določenem operaterju ne more biti. Zato so vsi ključni programi družb Discovery Networks in FOX Networks Group pri Telekomu Slovenije vključeni v programsko shemo Mini.
Da bi prešli na koncept, ko potrošnik izbira programe, bi bilo potrebno povsem spremeniti obstoječe dogovore med operaterji in ponudniki programov. Tega pa najverjetneje ne bomo nikoli dočakali, razen če bo prišlo do zakonske regulacije.