Javna agencija Republike Slovenije za varstvo konkurence (AVK) je na svoji spletni strani objavila obvestilo, da so 12.1.2017 zoper družbo PRO PLUS d.o.o. sprožili postopek zaradi ugotavljanja kršitve 9. člena Zakona o preprečevanju omejevanja konkurence (ZPOmK-1) in 102. člena Pogodbe o delovanju Evropske Unije (PDEU).
Družba Pro Plus je slovenska medijska hiša, ki je izdajatelj petih linearnih programov, POP TV, Kanal A, OTO, BRIO in KINO. Pod drobnogledom AVK-ja pa so se znašli, ker so s 16.1.2017 ugasnili DVB-T (prizemeljsko) oddajanje programov POP TV in Kanal A, posledično pa so z vsemi operaterji v Sloveniji podpisali nove pogodbe o redistribuciji prej omenjenih programov.
Takole so zapisali pri AVK
Izkazana je verjetnost, da ima podjetje PRO PLUS prevladujoč položaj na trgu dobave avdiovizualnih TV vsebin na debelo (veleprodajni trg TV programov), na ozemlju Republike Slovenije in na znatnem delu notranjega trga Evropske unije, kar bi lahko prizadelo trgovino med državami članicami, in da krši 9. člen ZPOmK-1 in 102. člen PDEU, in sicer:
a) prvo alinejo člena 9(4) ZPOmK-1 oziroma člen 102(2)(a) PDEU
s tem, ko dobavo plačljivih programov POP TV, KANAL A, OTO, BRIO, KINO po 16. 1. 2017 pogojuje na način, da morajo distributerji avdiovizualnih vsebin vse programe podjetja PRO PLUS vključiti v vse lastne maloprodajne sheme TV programov na najboljša programska mesta, s čimer neposredno določa nepoštene prodajne poslovne pogoje,b) drugo alinejo člena 9(4) ZPOmK-1 in člena 102(2)(b) PDEU
s tem, ko poleg navedenega v točki a), programe POP TV, KANAL A, OTO, BRIO, KINO po 16. 1. 2017 ponuja izključno v paketu, ki vključuje trenutno prosto dostopna programa (POP TV in KANAL A) s širokim spektrom vsebine (filmi, nadaljevanke, informativni program, športi, otroški program,…) in sta najbolj gledana TV programa na ozemlju Republike Slovenije, ter predstavljata programa, ki ju operaterji morajo imeti v ponudbi, skupaj z drugimi že plačljivimi programi podjetja PRO PLUS, ki so tematske narave, in se trenutno ne nahajajo v vseh TV shemah operaterjev, in ta paket ponuja po ceni, ki bo po prehodnem obdobju enega leta dosegel skoraj 4-krat višjo ceno, glede na obdobje pred 16. 1. 2017, s tem s trga izrinja konkurente, s čimer omejuje proizvodnjo, trg in tehnični napredek v škodo potrošnikov, inc) tretjo alinejo člena 9(4) ZPOmK-1 in člena 102(2)(c) PDEU
s tem, ko operaterje, ki so dobavitelji avdiovizualnih vsebin na drobno (maloprodaja), s stališča cen paketa programov neupravičeno različno obravnava, s čimer uporablja neenake pogoje za primerljive posle z drugimi sopogodbeniki in sopogodbenike postavljala v konkurenčno slabši položaj.
Celotno besedilo AVK-ja si lahko preberete TUKAJ. Gre torej za prvi del dvostopenjskega postopa v sklopu katerega AVK zbira tudi informacije o dejanskem stanju stvari. Zato so zapisali poziv vsem, da naj Agenciji pošljejo podatke, ki bi lahko bili pomembni za odločitev.
Komentar družbe Pro Plus
Iz družbe Pro Plus so Uporabni strani na vprašanje v zvezi z postopkom AVK-ja sporočili:
“S postopkom smo seznanjeni. Osnova je bila anonimna prijava enega od operaterjev, ki distribuira naše programe. Razlogi za prijavo temeljijo delno na nerazumevanju relevantnih dejstev, zlasti pa na neresničnih trditvah prijavitelja. Oboje bomo tekom postopka tudi dokazali. Z agencijo korektno sodelujemo in pričakujemo hitro razrešitev postopka.”