Mastercard vsako na valentinovo postreže z nekaj podatki raziskave Mastercard Love Index, ki skozi leta zaznava spremembe navad potrošnikov na 200-ih trgih po vsem svetu, tudi Sloveniji.
Spletni nakupi tudi na valentinovo v porastu
Kljub temu, da nakupi na valentinovo v večji meri ostajajo stvar osebnega nakupa se je v zadnjih treh letih (t.j. od 2014) za 37% dvignilo število spletnih transakcij. Zanimiv je tudi podatek, da se za valentinove nakupe ljudje odločajo v zadnjem hipu, večina nakup opravi 13. februarja.
Boštjan Fabjančič iz Mastercard Slovenija je povedal: »Čeprav se je način kako izražamo ljubezen v zadnjih letih morda spremenil, je izkazovanje naklonjenosti na 14. februar bolj popularno kot kadar koli prej.«
Gurmanski užitki so vedno bolj zaželjeni
V primerjavi z letom 2014 je največjo rast doživelo število transakcij v restavracijah in kot vse kaže potrdilo pregovor, da gre ljubezen skozi želodec. Ravno v Evropi so zaznali največjo rast potrošnje v restavracijah, 67% v obdobju zadnjih treh let.
Kako pa izgleda primerjava med regijami?
*Azija in Pacifik – 85% valentinovih nakupov opravijo osebno, spletna prodaja je v treh letih zrasla za 81 %, največ denarja namenijo nastanitvi.
*Kanada – na valentinovo se največkrat odpravijo v restavracijo, 59 % nakupov opravijo na mestu samem (najnižji odstotek od vseh regij).
*Evropa – tako kot v Atiji in Pacifiku tudi Evropejci največ denarja za valentinovo namenijo nastanitvi. Evropa vodi v spletnih nakupih, 19% jih je.
*Latinska Amerika – zabeležili so največjo porast spletnih nakupov, v zadnjih treh letih za kar 250%; obdarovanje s cvetjem je v porastu (+271%), enako je z nakitom (+66%).
*ZDA – 44% nakupov namenijo restavracijam, od leta 2014 je zaznana 130% rast; 90 % nakupov še vedno opravijo osebno.
*Srednji Vzhod in Afrika – Največ sredstev namenijo nastanitvi (43 %), temu sledi nakit (22%). Dve tretjini nakupov (75 %) opravijo na mestu samem. Največjo rast prodaje so zabeležili pri cvetju (+22%)