Železniška proga med Zidanim mostom in Celjem v dolžini 26.2 kilometra bo do leta 2020 dobila kar nekaj nadgradenj ključne pa so nadgradnja proge na kategorijo D4, hitrost vlakov do 100 km/h in do 354 vlakov na dan.
Zidani most – Celje
Železniška proga Zidani most – Celje je del proge Ljubljana – Celje, ki je bila oprta 16.9.1849. Omenjeni 26.2 km dolg odsek je že precej dotrajan, saj je spodnji ustroj praktično isti še od časa gradnje, to velja predvsem za nasipe, oporne in podporne zidove. Določeni premostitveni objekti (prepusti in mostovi) in ureditev odvodnjavanja so bili nazadnje obnovljeni v času obnove proge med leti 1965 do 1975. Z nadgradnjo tega odseka pa bodo zagotovili izpolnjevanje TEN-T standardov, ki zahtevajo osno obremenitev 22.5t (kategorija D4), trenutno omogoča 20t (kategorija C3), hitrost vlakov do 100 km/h, dolžino vlakovne kompozicije 740 m, sistemom za vodenje vlakov ETCS in sistemom za komunikacijo GSM-R.
282.4 mio € vredna investicija, ki bo v vrednosti 90.6 mio € sofinancirana iz evropskih sredstev bo tako zagotovila večjo varnost in pretočnost, saj bo na tem odseku na dan lahko namesto 328-ih vlakov peljalo 354 vlakov. Med cilje so zapisali še povečanje izkoriščenosti tovornih vlakov, skrajšanje voznih časov vlakov, znižanje stroškov vzdrževanja in učinkovitejše vodenje prometa.
Kaj točno bodo obnavljali / gradili?
Nadgradili bodo tri odseke železniške proge in sicer: Zidani Most–Rimske Toplice, Rimske Toplice–Laško in Laško–Celje. Prenove bodo teležne tri železniške postaje Celje potniška in tovorna, Laško ter Rimske Toplice. Zgrajeni bodo novi peroni na postajah in zunajnivojski dostopi za potnike na peron. V Rimskih Toplicah bodo ukinili nivojski prehod in pred postajo v Rimskih Toplicah zdradili podvoz ter povezovalno cesto. Prav tako bodo ukinili nivojski prehod na postaji Laško ter še tri na odseku Rimske Toplice-Laško. Na območju naselja Marija Gradec bodo zgradili podvoz in povezovalno cesto. Poleg 3.5 km novih protihrupnih ograj bodo zgradili tudi nov most čez Savinjo.
Do leta 2020
Gradnja bo potekala v petih glavnih fazah in prva se je začela že lani avgusta. Faze bodo izgledale takole:
1. Nadgradnja postaj Celje in Laško, od oktobra 2016 do aprila 2018
2. Nadgradnja odseka Rimske Toplice–Laško in Laško–Celje, od oktobra 2017 do avgusta 2019
3. Nadgradnja odseka Zidani Most–Rimske Toplice in postaje Rimske Toplice, od julija 2018 do aprila 2020
4. Gradnja protihrupnih ograj, od avgusta 2017 do avgusta 2020
5. Gradnja mostu čez Savinjo, od konca leta 2018 do avgusta 2020
Do avgusta 2020 naj bi bila nadgradnja železniške proge na odseku Zidani most – Celje končana. Do leta 2022 pa je predviden zaključek nadgradnje signalno varnostnih (SV) naprav na odsekih železniške proge Zidani Most-Šentilj za odseke Zidani Most-Celje, Poljčane-Slovenska Bistrica in Maribor-Šentilj ter za vozlišče Pragersko. Trenutno je objavljen razpis za to nadgradnjo, ki bo iz relejne tehnologije omrežje nadgradila na elektronsko.
vir slik: Slovenske železnice