Grafiti na potniških vlakih Slovenskih železnic so žal stalnica in vsi se najverjetneje strinjamo, da je občutek vožnje v nepografitiranem vlaku precej boljši. Ker je odstranjevanje grafitov precej drago in zamudno delo so se pri Slovenskih železnicah vendarle odločili za nakup antigrafitnih folij za Siemens Desiro (EMV 312) vlake.
Kako kakže z razpisom?
Razpis, ki so ga na Slovenskih železnicah morali ponoviti, saj v prvem nihče ni oddal dovolj nizke ponudbe, bo tokrat najverjetneje uspel, odpiranje ponudb je bilo 17.1.2017 in sedaj po besedah Slovenskih železnic urejajo zadnje podrobnosti.
Razpis zahteva, da antigrafitna folija ustreza standardu NF F 31-112, ki antigrafitne folije razvršča v razrede od G0 do G4 odvisno od sredstva s katerim je potrebno odstranjevati grafite (G0 je voda, G1 so sredstva brez nevarnih snovi, G2 so iritirajoče snovi (Xi) in tako naprej). Ponudnik pa mora navesti postopek čiščenja grafitov. Stekla ne bodo dobila antigrafitne folije, tako da je površina dvočlenske lokomotive 167m2, tričlenske pa 226m2. Razpis zahteva, da ima folija 6 letno garancijo na UV žarke, lepljivost in barvo. Deli, ki se ne bodo mogli oblepiti z antigrafitno folijo (npr guma), pa bo potrebno pobarvati z ustrezno antigrafitno barvo.
Kdaj vlaki dobijo antigrafitne folije?
Ko bo pogodba podpisana bo 20 tričlenskih (Desiro EMV 312/317-100) in 5 dvočlenskih (Desiro EMV 312-000) v 25-ih mesecih dobilo antigrafitno folijo. Vsak mesec bo oblepljena po ena potniška garnitura in tako bo po malo več kot dveh letih 25 Siemens Desiro (EMV 312) vlakov »varnih«. V osnovi to pomeni, da bo njihovo čiščenje precej bolj enostavno in cenovno bolj ugodno.
Kako poteka čiščenje?