BicikeLJ je spomladi letos dobil svojo prvo večjo širitev, saj so v mrežo ljubljanskih mestnih koles dodali 13 novih postajališč od tega je bil plačnik ene Hofer. Aneks k javno-zasebnemu partnerstvu, ki sta ga sklenila MOL in Europlakat,, predvideva postavitev 20-ih novih postajališč. Do sedaj jih je Europlakat postavil 14, kar pomeni, da jih mora postaviti še 6.
Osnovna pogodba o javno-zasebnemu partnerstvu predvideva 15 letno trajanje projekta za 30 postajališč s 300 kolesi in 600 ključavnicami. Europlakat je v zameno za postavitev omrežja dobil vključuje 220 velikih oglasnih panojov in 140 velikih svetlobnih vitrin (»metrolights«). Pogodba pa je omogočala tudi aneks in tega so sedaj izkoristili. Aneks k javno-zasebnemu partnerstvu le tega podaljšuje za 6 let, za vsako dodatno postajo z 20 ključavnicami in desetimi kolesi pa Europlakat dobi še pravico za postavitev štirih malih svetlobnih vitrin (»citylight«).
Dogovor o vzpostavitvi samopostrežnega sistema izposoje koles BicikeLJ vključuje možnost širitve sistema. Zato sta Mestna občina Ljubljana in Europlakat širitev sistema BicikeLJ uredila s sklenitvijo dodatka k pogodbi. Osnovni dogovor predvideva 15-letno trajanje projekta za 30 postajališč s 300 kolesi in 600 ključavnicami, ter vključuje 220 velikih oglasnih panojov in 140 velikih svetlobnih vitrin (»metrolights«). Zadnji dogovor o širitvi sistema vključuje podaljšanje trajanja projekta za šest let, za vsako dodatno postajo z 20 ključavnicami in desetimi kolesi pa Europlakat dobi še pravico za postavitev štirih malih svetlobnih vitrin (»citylight«). Če upoštevamo vse predhodne širitve sistema, je trajanje projekta BicikeLj podaljšano za 7 let na skupno trajanje 22 let.
Mreža koles BicikeLJ se bo širila tudi na Rudnik
Ob predstavitvi 1. dela letošnje širitve je župan Mestne občine Ljubljana napovedal širitev na območje Rudnika, ki je trenutno še edino območje z vpadnico v Ljubljano, ki nima BicikeLj postajališč. Zoran Janković je tako povedal, da naj bi širitev mestnih koles BicikeLj prišla do trgovine Hofer na Rudniku. Če pogledamo razdaljo od zadnje postaje v tej smeri bi s širitvijo po Dolenjski cesti dejansko porabili več kot polovico z javno-zasebnim partnerstvom predvidenih postajališč. Je sicer povsem možno, da bi Hofer financiral gradnjo postajališča pri njih, to je namignil tudi župan, a še vedno je vmesnih postaj precej. Hofer je sicer za financiranje 20-ih ključavnic (beri stojal) in 10-ih koles v zameno dobil pobrandane košarice na teh 10-ih kolesih BicikeLJ. Če se spomnimo Citypark in Mercator, ki sta leta 2013 in 2014 prav tako plačala za BicikeLJ stojala in kolesa, te ugodnosti nista dobila.
Nova postajališča so dobro sprejeta, a včasih zmanjka koles
Iz Europlakata so sporočili, da so v aprilu 2017 največ izposoj med novimi postajališči zabeležili v Savskem naselju 2 (ob Linhartovi ulici), ob Situli (križišče Šmartinske in Vilharjeve ceste) in na Antonovem trgu (Tržaška cesta 91 / Vič). A brez porodnih težav ne gre, saj nova postajališča pogosteje kot je bilo to v navadi ostajajo brez koles. V zvezi s to problematiko je tehnični direktor Europlakata, Matjaž Čepon pojasnil: »S širitvijo mreže postajališč smo prilagodili načrt dela in poti vzdrževalcev, ki na terenu skrbijo za premike in vzdrževanje koles. Dodatno se bomo prilagajali, ko se bodo sčasoma ustalile navade uporabnikov po vključitvi novih postaj in se bo pokazalo, kdaj in na katerih postajališčih je največ potreb po izposoji in vračilu koles.«
Takole nekako izgleda, ko prideš na lokacijo in žal ni kolesa.
Kaj pa Žale, Šiška in Bežigrad?
Precej zanimivo je tudi, da Žale nimajo svojega BicikeLj postajališča. Najbližji postajališči sta 44 – Savsko naselje II. – Linhartova c. in 45 – Savsko naselje I. – Šmartinska cesta, ki sta bili postavljeni v sklopu letošnje širitve. Zato širitev do Žal ni povsem izključena. Precej velika luknja zeva tudi v trikotniku med Celovško cesto in Dunajsko cesto. Del, ki si ga delita Šiška in Bežigrad bi si zagotovo zaslužil še kakšno BicikeLJ postajališče.