Slovenske železnice so danes, 1.6.2017 objavile razpis za nakup 25-ih novih potniških vlakov (garnitur). Vrednost investicije brez opcije naročila dodatnih vlakov je dobrih 150 mio € in to je največja investicija v vozna sredstva v zgodovini Potniškega prometa Slovenskih železnic. Prvi vlako iz tega razpisa bodo predvidoma začeli voziti konec leta 2018 oz. začetku leta 2019.
Kaj pravzaprav naročajo?
Javni razpis, ki traja do 04.08.2017 predvideva naročilo 25-ih novih potniških vlakov od tega je:
*10 dvopodnih (beri dvonadstropnih) enonapetostnih elektro-motornih garnitur (tričlenske elektro-motorne garniture z enosmerno
nazivno napetostjo 3 kV)
*10 enopodnih večnapetostnih elektro-motornih garnitur (štiričlenske elektro-motorne garniture s tremi nazivnimi napetostmi 3 kV, 15 kV in 25 kV)
*5 enopodnih dizel-elektro motornih garnitu ali dizel-hidravličnih motornih garnitur (razlika med njima je, da pri prvem dizel agregat poganja generator, ta pa nato elektro motor, pri drugem pa poganja dizel motor poganja hidravlično črpalko, ta pa nato hidravlični motor)
V primeru, da bodo zagotovljena dodatna finančna sredstva pa razpis predvideva opcijo naročila še do največ 25 dodatnih garnitur.
Ker Slovenske železnice predvidevajo, da bodo dvonadstropni vlaki vozili zgolj po elektrificiranem omrežju v Sloveniji, naročajo enosistemske garniture. Pri enonadstropnih garniturah pa naročajo večsistemske, saj bodo te vozile po progah v Sloveniji, na Hrvaškem, v Avstriji (do postaj Beljak/Villach, Celovec/Klagenfurt, Gradec/Graz in Pliberk/Bleiburg). Zato morajo poleg slovenskih 3 kV dc, omogočati tudi 15 kV 16 2/3 Hz ac, ki je v Avstrija in 25 kV 50 Hz ac, ki je na Hrvaškem.
Električne vtičnice za vse in mizice v 1. razredu
Iz razpisa je moč razbrati, da morajo enonadstropni vlaki voziti 160 km/h in imeti prostora za več kot 230 sedežev. Pri dvonadstropnih je omejitev hitrosti vsaj 140 km/h in vsaj 290 sedežev. Dizelski potniški vlaki pa morajo prav tako voziti vsaj 140 km/h, a morajo imeti vsaj 170. Vsi vlaki morajo imeti 1. in 2. razred, ki mora biti fizično ločen. Prvi razred pa mora obsegati med 5% in 10% kapacitete sedežev. Na vseh sedežih mora biti na voljo napetost 220Vac 50Hz, oddelku 1. razreda pa tudi mizice namenjene potnikom. Pozabili niso niti na predpripravo za Wi-Fi, ki ga Slovenske železnice prav tako uvajajo.
Kaj pa točkovanje in dobava?
Skupno število točk, ki jih lahko ponudba doseže je 100 in največji del odpade na ceno (65 točk), 12 točk na stroške življenjskega cikla (LCC) (12 točk), nizkopodnost dobi, garancijski rok in poraba energije vsaka do max 5 točk, kompatibilnost nadomestnih delov 4 točke ter krmiljenje med vsemi vrstami garnitur in dizel-elektro izvedba dizel garnitur vsaka po 2 točki.
Kar pa se tiče dobave so v razpisu zapisali, da se mora dobava potniških garnitur začeti v roku 24 mesecev od podpisa pogodbe in zaključiti v 36 mesecev od podpisa. Dobavo pa mora ponudnik izvajati z najmanj po dvema dobavljenima potniškima garniturama na mesec.