Novi potniški vlaki se odmikajo, saj so Slovenske železnice že drugič premaknile rok za odpiranje ponudb, ki je bil prvotno postavljen na datum 4.8.2017, nato na 11.9.2017, sedaj pa je 25.9.2017. Razlog za zadnje podaljšanje je sprememba minimalne dolžine enopodnega vlaka iz 90 m na 78 m.
Minimalne dolžine vlaka v osnovnem razpisu ni bilo
Osnovni razpis objavljen 2.6.2017 je vseboval zgolj maksimalno dolžino vlaka in sicer 100 m pri enopodnem, 85 m pri dvopodnem ter max 75 m pri enopodnem dizelskem. Nato so skozi vprašanja na portalu eNaročanje spremenili največjo dolžino enepodnega vlaka na 110 m in hkrati določili minimalno dolžino tega vlaka, ki so jo določili pri 90 m. Takoj so se pojavila vprašanja oz. bolj rečeno negodovanja podjetij, ki so želela sodelovati v razpisu, a so kljub izpolnjevanju vseh ostalih specifikacij imeli krajše enopodne večistemske potniške vlake kot so Slovenske železnice določile. Kakšne vlake Slovenske železnice naročajo si lahko ogledate v tem članku (Kakšne potniške vlake naročajo Slovenske železnice? Prostornost, udobje, prostor za kolesa, 1. razred, hitrost …).
Kljub vmesnim prošnjam, da bi prišlo do spremembe, so pri SŽ to zavračali vse do 23.8.2017, ko so zapisali : »Naročnik se z navedenim strinja in dopušča minimalno dolžino enopodnih večsistemskih garnitur (EMV) 78 metrov ob upoštevanju vseh tehničnih zahtev iz razpisne dokumentacije (število sedežev, kapaciteta, število WC-jev, oddelek za vlakospremno osebje,….) in zahteve , da bodo vozila izdelana v skladu z vsemi zadnje veljavnimi standardi. Maksimalna dolžina ostaja nespremenjena – 110m.« Rok za vprašanja se je zaprl 25.8.2017, rok za oddajo ponudb pa je takrat veljal še 11.9.2017. Rok so 25.8.2017 nato podaljšali na 25.9.2017, to je za 14 dni, čeprav si je vsaj eno od podjetij, kot je razvidno iz vprašanj, želelo podaljšanje za 2 meseca. Kot razlog za to so navedli, da po prejšnjih specifikacijah ponudbe niso oddali, sedaj pa bi jo lahko.
Prve dobave najkasneje 2 leti od podpisa pogodbe
Če bo odpiranje 25.9.2017 in ne bo pritožb na DRK, bi se prve dobave novih potniških vlakov morale zgoditi oktobra 2019, zadnje pa do oktobra 2020. Razpisni pogoji namreč narekujejo, da je potrebno pričeti z dobavo potniških garnitur najkasneje v roku 24 mesecev od dneva podpisa pogodbe, z dobavo pa je potrebno zaključiti najkasneje v 36 mesecih. A verjetnost, da pritožbe ne bo je izjemno majhna, to sicer ne pomeni, da prvih vlakov ne bi mogli videti prej, a konec leta 2018, kot je bilo prvotno načrtovano, bo skoraj nemogoče uloviti. Tako je precej bolj verjetno, da bodo prvi novi potniški vlaki po slovenskih železnicah zapeljali v letu 2019.