Kolo postaja vedno bolj uporabljeno prevozno sredstvo v Sloveniji, a žal je vsaj v primeru kombinacije z vlakom še precej neizkoriščenega potenciala. Velik del zaslug za to ima dejstvo, da potniške vlakovne kompozicije nimajo posebnih predelov za potnike s kolesi.
Nekaj izboljšav za kolesarje je letos že bilo
Kot je pojasnil Gorazd Hartner, vodja prodaje in marketinga pri Slovenskih železnicah so v letošnjem letu izvedli nekaj izboljšav na področju prevoza koles. Tako do na bohinjski progi uvedli revitaliziran avtovlak kjer je polovica vagona namenjena za kolesa, polovica pa za potnike. Na vlak, ki je posvečen inženirju Maksu Klodiču, na njem je tudi stalna razstava, je možno naložiti do 30 koles. Druga novost pa je razbremenitev vlakovnih garnitur na relaciji Maribor – Hodoš.
Obstoječi vozni park Slovenskih železnic ne ponuja možnosti, da bi ponujali kakovostno storitev prevoza koles. Zato bodo s prihajajočimi vlaki morali reorgaizirati celotno storitev.
Kaj pa bodo prinesli novi potniški vlaki?
Slovenske Železnice so trenutno v postopku naročanja novih potniških vlakovnih kompozicij. Skupaj bodo naročili 25 novih potniških vlakov od tega 10 dvonadstropnih, 10 enonadstropnih in 5 dizelskih. Javni razpis, ki je trenutno v teku, odpiranje ponudb je predvideno za 25.9.2017, ima glede koles zapisano tole: »Garnitura mora imeti prostor za prevoz najmanj 5 koles.«
5 koles na potniško garnituro, ki sprejme min. 230, 290 oz. 170 potnikov je resnično nekoliko majhna številka. Kolikšna bo dejanska številka bomo videli, ko bo izbran dobavitelj novih vlakov, a smotrno bi bilo pričakovati, da bi ponudili vlake z možnostjo prevoza med 10 in 20 kolesi. Toliko jih namreč sprejmejo primerljive potniške kompozicije po Evropi. Hkrati se moramo tudi zavedati, da je kolo na vlaku tudi ovira, predvsem zaradi tega, ker potnik s kolesom želi ostati pri njemu. Zato morajo vlakovne kompozicije imeti ustrezno število mest za prevoz koles, saj je to edini način, da se zagotovi dobro uporabniško izkušnjo tako tistim, ki na vlak pridejo s kolesom kot tistim, ki so brez njega.
Kaj pa brezplačen prevoz koles?
Prevoz kolesa znotraj Slovenije je trenutno lahko celo dražji od vozovnice za potnika. Razlog za to tiči v dejstvu, da je za kolo možno kupiti zgolj celodnevno karto in ne relacijske. Tukaj so Slovenske železnice delno vezane na star sistem za prodajo vozovnic, trenutno je v teku priprava novega, delno pa na državo. Čeprav bi bil brezplačni prevoz koles najbolj prijazna rešitev, bo najverjetneje prišlo do tega, da bodo ponudili možnost dokupa prevoza koles pri kateremkoli tipu vozovnice na vseh relacijah v Sloveniji.