Eva Aljančič je izvršna direktorica družb HoT mobil d.o.o. in Ventocom.SI d.o.o., ki upravljata z maja letos ustanovljenim mobilnim operaterjem v Sloveniji, Hofer Telekom (HoT). V petih mesecih poslovanja so že prišli do 18.000 uporabnikov, kar je okoli 0.7% mobilnega trga.
S kakšno idejo in na katere kupce so ciljali pri HoT si lahko preberete v spodnjem intervjuju z Evo Aljančič.
HoT je svoj pohod začel maja 2017 in se podal v eno najbolj konkurenčnih panog v Sloveniji. Poleg štirih omrežnih operaterjev imamo tudi kar nekaj MVNO operaterjev med katere sedaj sodi tudi HoT. Ste ocenili, da je prostor še za enega ponudnika mobilne telefonije v Sloveniji?
Za dobro in drugačno ponudbo je vedno prostor ali pa se ustvari. HoT je na trg prišel z zelo atraktivnimi tarifami in pregledno ponudbo. V naši ponudbi ni skritih stroškov, uporaba storitev je preprosta, uporabnik pa zelo natančno ve, kaj dobi za svoj denar. Ob tem smo se zavezali, da ne bomo višali cen. Kot kaže odziv na našo ponudbo, je očitno tudi na slovenskem trgu še prostor za ponudnike, ki uporabnikom ponudijo kakovostno storitev po dobri ceni. HoT je namreč prisoten tudi v Avstriji in tudi tam je zelo uspešen na trgu.
HoT oz. Hofer Telekom je del blagovne znamke Hofer Slovenija, kar pomeni, da je že prvi dan bila na voljo zelo široka distribucijska mreža. Mobilne poskuse trgovskih hiš smo v Sloveniji že imeli, eni so propadli, drugi pa niso ravno uspeli. V čem vidite možnost boljše izrabe sožitja HoT-a in Hofer Slovenija?
V primerjavi z ostalimi ponudniki mobilne telefonije v Sloveniji ima HoT drugačen poslovni model, ki izkorišča prednosti digitalne tehnologije in partnerstvo z ugledno blagovno znamko. Na eni strani imamo ekipo Ventocoma, ki je pripravila dober produkt v segmentu mobilne tehnologije. Na drugi strani je ugleden partner, Hofer, z dobro razvejano mrežo poslovalnic in močno blagovno znamko. Bistvena razlika v primerjavi z ostalimi trgovci, ki so na svoje police postavili storitve mobilne telefonije, je v tem, da je pri HoTu vmesni člen med trgovcem in operaterjem A1, ki zagotavlja signal, to je Ventocomova ekipa strokovnjakov za mobilno telefonijo.
Hofer ljudje praviloma povezujemo z diskontno trgovino, posledično to nekako velja tudi za HoT, saj ga večinoma razumemo kot nizkocenovnega mobilnega operaterja. Pa je to povsem pravilna umestitev oz. kakšen segment uporabnikov se odloča za vaše storitve?
Ne strinjam se z oceno, da je Hot nizkocenovni mobilni operater. Dobro ceno si lahko privoščimo zaradi naprednejšega poslovnega modela, ki izkorišča prednosti digitalne tehnologije. Kakovost storitve, ki jo zagotavljamo uporabnikom, pa je na visokem nivoju, nedvomno primerljiva s ponudbo največjih. Še več, trenutno nihče na slovenskem trgu ne omogoča prenosa telefonske številke prek spleta na način, kot ga omogoča HoT. V naših tarifah smo združili prednosti naročniške in predplačniške ponudbe in ponudili vrsto plačilnih sredstev. Pri HoTu se uporabniku ni treba vezati, da bi izkoristil najbolj ugodno ponudbo. Uporabnike želimo zadržati z dobrim produktom po ugodnih cenah.
Na trg ste stopili s tremi 30-dnevnimi paketi, ki so povzročili nekaj hitrih sprememb pri konkurenci. Kot je bilo moč razumeti pa precej veliko stavite tudi na mobilno aplikacijo Moj HoT, ki omogoča upravljanje z uporabniškim računom. Je to tisto kar bo pritegnilo uporabnike?
Drži, konkurenca se je hitro odzvala na naše ugodne tarife, ki vključujejo veliko prenosa podatkov po zelo konkurenčnih cenah. V vsem pa nas konkurenca ne more posnemati. Še vedno smo drugačni od konkurence, ko gre za preglednost naše ponudbe. Pri nas ni skritih stroškov in uporabniki lahko brezplačno menjajo tarife. Res je tudi, da veliko stavimo na digitalno podporo našim storitvam. Aplikacija Moj HoT in portal uporabnikom omogočata udobno upravljanje s storitvijo. Sami si lahko nastavijo in tudi brezplačno spreminjajo izbrano tarifo, način plačila, limite porabe, …
V manj kot dveh mesecih ste prišli do 10.000 uporabnikov, kar je po grobi oceni okoli 0.4% mobilnega trga v Sloveniji. Sedaj ste že presegli številko 18.000 uporabnikov. Ste presenečeni nad tako visoko rastjo?
Res smo malo presenečeni nad tako hitrim odzivom. Vedeli smo, da na trg prihajamo z odličnim produktom po dobri ceni. Računali smo, da bo začetno obdobje, v katerem se gradi prepoznavnost znamke in produkta, vseeno nekoliko daljše. Dejansko pa je že od samega vstopa na trg prodaja dokaj konstantna, dobra. Tako da prehitevamo naše načrte.
Prvi, ki so zamenjali obstoječega operaterja so najverjetneje tisti, ki so to kdaj še storili. V to skupino sodijo predvsem tisti, ki so cenovno precej občutljivi in so k vam prišli zaradi ugodne ponudbe. Precej težje bo dobiti tiste, ki spremembe operaterja še nikoli niso izvedli. Kako boste nagovarjali to skupino?
Verjamemo, da bodo igrale pomembno vlogo dobre izkušnje obstoječih uporabnikov. Naloga oglaševanja je, da ljudje izvejo za novega mobilnega operaterja in so seznanjeni s ponudbo. K naslednjemu koraku, torej nakupni odločitvi, jih bodo po vsej verjetnosti spodbudili sorodniki, prijatelji in znanci, ki HoT že uporabljajo in so zadovoljni z našo storitvijo. Raziskave v Avstriji kažejo, da so med vsemi mobilnimi operaterji s svojim operaterjem najbolj zadovoljni uporabniki HoTa. Z ekipo delamo na tem, da bo tako tudi v Sloveniji.
Kako pa je z novostmi. Uporabniki smo pri operaterjih navajeni nenehnih sprememb paketov in dodajanja teh in onih novosti. Kako pa bo s tem pri vas?
Pri HoTu smo se zavezali, da ne bomo višali cen in ne bomo dodajali ali spreminjali administrativnih stroškov. Naša ponudba je pregledna, uporabnik točno ve, kaj dobi, in tega se bomo držali tudi v prihodnje.
Za konec še nekaj o planih. Trenutno ste po zadnjih AKOS-ovih podatkih, ki vas sicer še ne vključujejo, prehiteli dva operaterja Softnet ter Mega M. Izi mobil, ki je naslednji ima trenutno 2.6% mobilni tržni delež. Jih boste v letu dni prehiteli ali vaše ambicije v tem času segajo še višje?
O konkretnih številkah, ki smo jih zapisali v naš poslovni načrt, ne morem govoriti. HoT tarife smo zasnovali tako, da zadovoljujejo potrebe široke skupine ljudi, tako tistih, ki mobilni telefon uporabljajo predvsem za klicanje in pošiljanje sporočil, kot tudi za napredne uporabnike, ki si ne znajo predstavljati življenja brez mobilne povezave s spletom. Z našo ponudbo se želimo postaviti ob bok velikim.