Google je napovedal, da bo s 15.2.2018 v brskalniku Chrome vklopil blokado nadležnih oglasov in s tem izpolnil junijsko napoved o lansiranju takšne rešitve. Glede na napovedi, bi to lahko pomenil začetek spreminjanja slabih praks portalov pri postavljanju oglasov.
Kaj bo Chrome prepoznal kot nadležne oglase?
Na udaru bodo celozaslonski oglasi, ki se pokažejo pred nalaganjem strani, oglasi, ki samodejno predvajajo glas/glasbo in oglasi, ki utripajo. Slabo pa se piše tudi pop-up oglasom, ter oglasom na dnu strani, ki zavzemajo velik del ekrana. Coalition for Better Ads, katere del je tudi Google, je predstavila Better Ads Experience Program, ki ponuja smernice glede postavljanja oglasov in kako izboljšati spletno uporabniško izkušnjo.
Kot je prvi poročal VentureBeat, bo kršitev standardov objavljena v Ad Experience Report, kjer bodo lastniki spletnih strani lahko zahtevali ponovno oceno in preverbo, če so kršitve odpravili. Spletne strani, ki bodo označene kot kršiteljice standardov in v 30-ih dneh kršitve ne bodo odpravljene, bodo v brskalniku Chrome ostale brez oglasov.
Ena sama kršitev še ne pomeni blokado oglasov
Googlov predstavnik je povedal: »In the initial phase of the Program’s operation, the threshold for non-compliance for web sites will be measured according to the following percentages of page views assessed: 7.5% in the first two months following the Effective Date of the Program, 5% in the ensuing four months, 2.5% in the months thereafter.”
Pri Googlu so izpostavili še eno podrobnost in sicer, da z implementacijo nove rešitve ne želijo »še en ad blocker«, ki ne zna ločevati med oglasi, ki koristijo spletni strani, da pridobiva sredstva za njen obstoj in tistimi, ki nasilno skačejo pred oči uporabnika.
Kako bo implementacija novih Googlovih pravil vplivala na razvoj spletnih strani bomo še videli, saj bodo najverjetneje vsaj na začetku vsi preizkušali skrajne meje, do katere še gredo lahko z neprijaznostjo oglasov, da jih Google ne kaznuje.