Mastercard vsako leto v času valentinovega izvede Love Index raziskavo, ki zajema potrošniške navade in transakcije. Ta je pokazala, da je sentimentalno nakupovanje v obdobju od 2015 naraslo za kar 6%, število transakcij pa za 17%.
Mastercard Love index 2018 raziskava ugotavlja, da ljubezen ostaja v modi, zanjo pa porabimo vedno tudi več denarja
Pot do srce vodi skozi želodec
Vsaj tako je možno zaključiti iz podatkov raziskave, saj je delež valentinovih transakcij v restavracijah v letu 2017 znašal 75%, kar je 40% celotne porabe v tem obdobju.
Po dobri hrani sledijo potovanja
Število transakcij vezanih na plačilo potovanj z letalom ali vlakom je v primerjavi s preteklim letom v letu 2017 naraslo za 23%, kar je predstavljalo 22% celotne porabe. Med namestitvijo pa ostaja najpopularnejša hotelska namestitev in sicer s 27% celotne porabe.
Brezkontaktnost je postala množično uporabljena
Plačilo z brezkontaktno kartico se je več kot očitno prijelo, saj se je od leta 2015 vrednost transakcij opravljenih s to tehnologijo povečala za 311%, število transakcij pa za 203%. Zneski so se povečali prav v vseh kategorijah, a najbolj pri potovanjih z letalom in vlakom (1.064%), nakupu nakita (453%) in cvetja (446%).
Podarjanje rož je v upadanju, a zgolj pri vrednosti
Precej zanimivo je, da so v času valentinovega potrošniki najmanj porabili za tiste klasične pozornosti, kot je recimo cvetje. Pri cvetju so v triletnem obdobju celo zabeležili 3% padec, čeprav je število transakcij naraslo za 14%. Cvetje tako ostaja kot simbol, a bolj kot razkošne šopke, ljudje kupujejo posamezne rože. Do podobnih ugotovitev so prišli pri nakitu, kjer je poraba v primerjavi z letom 2015 padla za 9%, število transakcij pa je zrastlo za 10%.
Splet s krepko rastjo števila
Spletni nakupi so in in to kažejo tudi podatki. Primerjava valentinovega v letu 2015 in tistega v letu 2017 kaže, da je bila rast kar 136%
Kako pa so se nakupovalne navade spreminjale v različnih regijah med leti 2015 in 2017?
*ZDA – spletno nakupovanje je doživelo 106% rast
*Latinska Amerika in Karibi – število transakcij namenjenih za nakup rož je zrastlo za 28%, 27% rast pa so zabeležili pri plačilu prevozov z letalom in vlakom
*Evropa – sentimentalna potrošnja je zrastla za 19%, število transakcij pa za 39%. Za 38% je zrastlo število transakcij namenjenih nakupu letalskih kart in kart za vlake. Potrošnja v restavracijah je skozi vsa tri leta ostala stabilna, v letu 2017 je zajemala 29% delež celotne potrošnje in 65% vseh transakcij. Potrošnja za rože je zrastla za 29%, število transakcij pa za 48%
*Srednji vzhod – 29% valentinovih transakcij je opravljenih 11.2., kar pomeni, da ljudje planirano nakupujejo. Za 96% se je povečala potrošnja pri rožah, število transakcij pa za 71%.
*Azija in Pacifik – sentimentalna potrošnja je zrastla za 22%, število transakcij pa za 74%, število transakcij v spletni trgovini je zrastlo za 30%. Tudi tukaj potrošniki načrtujejo valentinovo, saj 28% nakupe opravi 11.2. število transakcij s področja transporta je zrastlo za 17%, kar predstavlja 21% celotne valentinove potrošnje.
*Kanada – število transakcij za nakup vozovnic za vlak in letala je zrastlo za 27%, to pa predstavlja 33% celotne potrošnje. Presenetljivo, 216% rast so v valentinovem času zabeležili iz spletnih nakupov. 30% valentinovih nakupov je načrtovanih, saj so opravljeni že 11.2.