Slovenija nima redne letalske povezave s Kitajsko, pravzaprav nima niti ene t.i. long haul letalske povezave, kar ni ravno spodbudno, a v zadnjem času se stvari vendarle počasi premikajo.
Jure Leben, državni sekretar na Ministrstvu za infrastrukturo je namreč povedal: »Ni zadržkov za vzpostavitev redne letalske povezave med Slovenije in Kitajsko.« Tukaj se je nanašal na dejstvo, da je bil za vzpostavitev redne mednarodne zračne povezave že podpisan sporazum o zračnem prometu, leta 2016 pa so bile z memorandumom o soglasju določene še ključne operativne zahteve, tako da bi letalski prevozniki obeh držav lahko čim prej pričeli opravljati redni letalski promet med državama.
Maribor ali morda vendarle Ljubljana?
O povezavi s Kitajsko se je veliko govorilo predvsem v navezavi z mariborskim letališčem. Aerodrom Maribor d.o.o., ki je bil v lasti nizozemske družbe SHS Aviation B.V. prek SHS Aviation d.o.o., je od 3.4.2018 lastniško še nekoliko bolj povezan s Kitajsko. Lastniški delež SHS Aviation B.V je namreč prevzela mariborska družba Villa 1 d.o.o. katere edini lastnik je kitajski poslovnež Lingkun Meng.
Nekoliko močnejše vezi s Kitajsko bi lahko pomenile, da bomo vendarle uvideli izpolnitev napovedi, ki so bile dane ob spremembi lastništva Aerodroma Maribor. Takrat se je poleg številnih evropskih mest napovedovala tudi povezava med Mariborom in kitajskimi mesti Xian, Chongqing in Nanchang. Seveda pa ima glede na trenutno število potnikov na letališču Ljubljana precej več potenciala za vzpostavitev letalske povezave s Kitajsko. Pri vsem skupaj je namreč pomembno to, da mora biti letalska povezava rentabilna, kar pomeni, da mora dovolj potnikov potovati iz Slovenije na Kitajsko kot jih iz Kitajske prihajati v Slovenijo. Vse skupaj pa je več ali manj povezano tudi s promocijo.
Kaj, če kaj, se bo na koncu zgodilo bo pokazal čas. Vsekakor pa bi bilo za Slovenijo zelo dobro, da dobimo redno letalsko povezavo s Kitajsko.