Slovenske železnice dobivajo 25 novih potniški vlakov proizvajalca Stadler, saj je sedaj soglasje k odločitvi dal tudi Slovenski državni holding (SDH). Prvih novih potniških garnitur se bomo, glede na dosedanje napovedi, lahko veselili že v začetku leta 2019.
UPDATE:
Več o novih vlakih pa v tem članku: Kakšni so novi potniški vlaki Slovenskih železnic FLIRT in KISS? – dvonadstropni sprejmejo do 556 potnikov, enonadstropni pa 462
Slovenske železnice so naročilo v vrednosti 169.994.500,00€ brez DDV oz. 207.393.290.00€ z DDV oddale konzorciju ponudnikov Stadler Polska Sp. z. o. o. in Stadler Bussnang AG. Ob odpiranju ponudbe omenjenega konzorcija so bile ugotovljene pomankljivosti (ni predložil dokazil o plačanih davkih in prispevkih na dan 25.9.2017 in dokazil bank o neblokiranih transakcijskih računih v času 6-ih mesecev pred datumom odpiranja ponudb). Zato je bil pozvan k dopolnitvi. To so storili 29.11.2017 in kot je bilo nato ugotovljeno, je bila ponudba ustrezno dopolnjena.
Odločitev še ni pravnomočna, ker imajo od danes, 16.4.2018 upravičeni pritožniki v roku 8-ih dni v skladu z ZPVPJN pravico vložiti revizijo postopka. Ob vložitvi revizije morajo plačati še 25.000€ takse.
Kakšne potniške vlake dobivamo?
Ponudnik je oddal ponudbo za 25 potniških garnitur, od tega 10 dvopodnih enonapetostnih elektro-motornih garnitur (tričlenske elektro-motorne garniture z enosmerno nazivno vrednostjo 3 kV), 10 enopodnih večnapetnostnih elektro-motornih garnitur (štiričlenske elektro-motorne garniture s tremi nazivnimi napetostmi 3 kV, 15 kV in 25 kV) ter 5 enopodnih dizel-elektro garnitur.
Točne podrobnosti naročila še niso znana, Glede električnih vlakov pravzaprav ni kaj dosti izbire in so skoraj zagotovo izbrali dvonadstropni KISS160 ter enonadstropni FLIRT160. Dizel-elektro vlak pa bo modulacija enopodnega FLIRT160. Število sedežev v posameznem razredu, število prostih mest za kolesa, invalide … pa bomo najverjetneje izvedeli precej kmalu.