Slovenske železnice dobivajo 26 novih potniških vlakov švicarske družbe Stadler, saj je bil danes, 17.4.2018 podpis pogodbe za dobavo le teh. Električnih enpodnih FLIRT bo 11, električnih dvonadstropnih KISS bo 10, 5 pa bo dizel-električnih.
Vozni park Slovenskih železnic je resnično že zelo star, tudi 30 vlakov Siemens Desiro, ki so jih dobavili med leti 2000 in 2002 imajo sedaj že več kot 15 let. Tako da smo nove vlake v Sloveniji krvavo potrebovali že nekaj let nazaj. Podrobnosti o novih vlakih v tem članku (Kakšni so novi potniški vlaki Slovenskih železnic FLIRT in KISS? – dvonadstropni sprejmejo do 556 potnikov, enonadstropni pa 462).
Javni razpis za 25 novih vlakov se je večkrat zamaknil, tako da je bilo odpiranje prispelih ponudb (oz. prispele ponudbe, saj so prejeli zgolj eno, Stadlerjevo) je bilo 25.9.2017. Nato pa je preteklo še pol leta, da je prišlo do podpisa same pogodbe z dobaviteljem novih potniških garnitur. Do sedaj so iz Slovenskih železnic vedno sporočali, da bomo nove vlake dobili predvidoma v začetku leta 2019, a žal jih bomo dobili nekoliko kasneje.
Kot je za Uporabno stran povedal Dušan Mes, generalni direktor Slovenskih železnic, je dobavni rok 18 mesecev od podpisa. Nato pa bodo dobavljali po dva potniška vlaka na mesec. To pomeni, da jih bodo dobavljali predvidoma 13 mesecev.
Prav dobavni rok je bil po besedah Dušana Mesa eden ključnih razlogov, drugi je bil majhnost naročila primerjalno gledano z drugimi državami, ki je botroval k temu, da se je na razpis prijavil zgolj Stadler. Ostali proizvajalci potniških vlakov so imeli tudi po 5 in več letne dobavne roke.
Če torej preračunamo dobavni rok, bodo novi vlaki FLIRT in KISS po slovenskih železnicah zagotovo peljali v oktobru 2019. Lahko pa se zgodi, da že kaj prej.