Spletni nakupi so v porastu, prav tako se širi tudi uporaba t.i. glasovnega poslovanja (Conversational Commerce), saj nadgrajuje klasično spletno uporabniško izkušnjo s pogovorom.
Pogovor z botom ali predstavnikom podjetja
Glasovno poslovanje pomeni, da ima spletna trgovina na voljo komunikacijsko okno, ki omogoča, da je kupec v stiku s predstavnikom podjetja ali pa pogovornim botom. Še največkrat pa gre za kombinacijo obeh, saj boti skrbijo za del, ki je lahko avtomatiziran (npr. pošiljanje potrdil o naročilu, obvestil o pošiljki in odgovarjanje na preprosta vprašanja). Komunikacija, ki spominja na pogovor z osebjem v klasični trgovini, je vedno večji dejavnik pri spletnem nakupovanju. Nekoliko bolj napredne oblike glasovnega poslovanja pa vključujejo tudi naprave s podporo za Google Assistant ali pa Alexo iz Amazona, ki omogočajo, da uporabnik s pomočjo govornih ukazov izvede naročilo in plačilo v spletni trgovini.
Uporabniki se z glasovnim poslovanjem vedno pogosteje srečujejo
Raziskava, ki jo je Mastercard izvedel v sodelovanju z družbo Future Agenda, kaže, da je 87 % ameriških potrošnikov seznanjenih z glasovnimi in besedilnimi agenti, 66 % pa jih je že kdaj uporabilo. V EU je eden od petih potrošnikov že opravil nakup s pomočjo glasovnih ali besedilnih agentov (21 % je opravilo nakup, 16 % jih je opravilo plačilo in 7 % je uporabljajo bančne storitve). Celoten povzetek raziskave si lahko preberete tukaj.
Ann Cairns, podpredsednica Mastercarda je ob predstavitvi izsledkov raziskave povedala: »Hitra rast in inovativnost glasovne tehnologije kažeta na njen potencial, da lahko resnično spremeni način, kako živimo in poslujemo – in to na bolje. Glasovna tehnologija podjetjem ponuja enkratno možnost, da ustvarijo hitrejše, lažje in enostavne nakupne izkušnje. A pri vpeljavi moramo ravnati previdno in odgovorno. Vloga glasovne tehnologije je ponujati varno, zaupanja vredno izkušnjo, ki prinaša oprijemljive koristi.«
Zaupanje in enostavnost uporabe sta ključna
Težava, ki jo je odkrila raziskava je, da je varnost pri glasovnem poslovanju še nekoliko bolj pomembna. Po podatkih raziskave The 2018 Global Fraud and Identity Report, Experian je pomanjkanje vidne varnosti najpomembnejši razlog, zakaj potrošniki prekinejo transakcijo v digitalnem poslovanju. Zato je na tem področju še precej možnosti za izboljšavo, predvsem v izboljšanju zaupanja potrošnikov v tovrstne storitve in enostavnosti uporabe.