Mastercard je v sklopu najnovejše MasterIndex raziskave prišel do precej spodbudnih podatkov glede spletnega nakupovanja in uporabe mobilnega plačevanja. Plačilna kartica pa je med potovanji vedno bolj uporabljeno plačilno sredstvo.
Mastercard v Sloveniji MasterIndex raziskavo v kateri proučujejo plačilne navade izvaja od leta 2009. Tokratno raziskavo je maja 2018 izvedla agencija Modiana na vzorcu več ko 1050 posameznikov starih med 18 in 55 let.
Slovenci imamo radi kartice
Tako kot pretekle raziskave je tudi ta pokazala, da imamo v Sloveniji radi plačilne kartice. V povprečju imamo po dve plačilni kartici, 89% pa ima do tri plačilne kartice. Z njimi največkrat nakupujemo vsakodnevne pripomočke (34%), opravljamo nakupe na bencinskih servisih (23%) in v spletnih trgovinah (16%). Tudi pri uporabi le teh nismo slabi. Vsakodnevna uporaba se je iz 15% leta 2015 dvignila na 18.1%. Tri četrtine Slovencev pa kartico uporabi vsaj 1x tedensko.
Porast je zaznati tudi pri kumulativni uporabi plačilnih kartic, saj 66% Slovencev uporablja plačilno kartico pri vsaj polovici nakupov, kar je 5% rast v primerjavi z letom 2017. Skoraj polovica (49%) s kartico plačuje tudi zneske manjše od 15€.
Spletni nakupi iz leta v leto pritegnejo več uporabnikov
Leta 2014 je spletne nakupe izvajalo okoli 14% Slovencev, lani smo prišli na 19%, letošnja raziskava pa je pokazala, da kar 23% Slovencev nakupuje v spletnih trgovinah. 55% vseh, ki nakupuje prek spleta, je nakup opravila v zadnjem mesecu, 12 % uporabnikov pa plačilnih kartic pa z njimi vsaj enkrat na teden plača prek spleta. 48 % jih na slovenskih spletnih trgovinah plačuje s kartico, kar kaže na to, da je ostalih oblik še vedno precej veliko, predvsem je v Slovenji še vedno zelo popularno plačilo po povzetju.
Med spletnimi nakupi prevladujejo obleke, čevlji in modni dodatki (41%). Zalo pomembno je, da jih kar 82% meni, da je spletno nakupovanje varno, kar je več kot lani junija, ko jih je tako menilo 75%.
44% Slovencev je že plačevalo z mobilnim telefonom
Raziskava MasterIndex je pokazala, da je 44% mobilni telefon že uporabilo za plačilo. Največ jih je uporabilo Moneto (30%), z 12% sledi plačilo z mobilno denarnico banke izdajateljice plačilne kartice (npr. NLB Pay), plačilo s pomočjo SMS-a je uporabilo 6% uporabnikov, 2% pa jih je uporabilo storitev mBills. Tisti, ki so uporabili mobilno plačevanje so plačilo največkrat izvedli v spletni trgovini (40%), bencinskih servisih (33%) in plačevanju za transport (31% – npr. Urbana).
Spodbudno je tudi dejstvo, da se je povečala pripravljenost uporabnikov za uporabo mobilnih plačilnih storitev. Lani je pripravljenost izkazalo 37% vprašanih, letos je številka narasla na 50%. 22% je odgovorilo, da bo z mobilnim telefonom plačevala v prihodnosti, do sedaj pa jih z mobilnim telefonom plačuje 27% (v 2017 22%). Potrošniki si želijo, da je vsaka mobilna aplikacija varna in enostavna (94%), z merilcem stroškov in nadzorom porabe (63%) ter uporabniku prijazno izkušnjo (61%).
Počasi, a vztrajno raste tudi uporaba brezkontaktni kartic
Število uporabnikov, ki uporabljajo brezkontaktne kartice se je v primerjavi z lanskim letom dvignil za 2%, tako da takšen način plačevanja uporablja slaba petina. 47% tistih, ki so kdaj slišalo za brezstično plačevanje, tak način plačevanja uporabi najmanj enkrat na teden. Tiste, ki za tovrstno plačevanje niso zainteresirani, pa najbolj skrbi varnost (57%; lani 67%) ali pa so bolj navajeni klasičnega plačevanja s plačilno kartico (19%, lani 20%).
Tisti, ki za plačevanje uporabljajo brezkontakten način se strinjajo, da je plačevanje hitro (56%), enostavno (50%), praktično (48%) in ponuja boljšo uporabniško izkušnjo (34%). 74% pa je pomemben nadzor nad kartico skozi celoten postopek plačevanja, ki ga pridobijo ob brezstičnem plačevanju (lani junija 68%).
Kaj pa uporaba plačilne kartice v tujini?
Slovenci radi potujemo, a še vedno precej radi v tujini plačujemo z gotovino. Lani je 60% odgovorilo, da so tujo valuto pred dopustom kupili na banki ali menjalnici, leto je številka padla na 47%. Tudi letos bo več kot polovica Slovencev za poletni oddih izbrala Hrvaško, kartico pa bodo največkrat uporabili pri plačevanju na bencinskih servisih (48%) ali pri nakupih hrane (40%).