United Group, ki ima med drugim v lasti Telemach in televizijske programe Sport Klub, že skoraj leto dni poskuša kupiti Pro Plus, ta med drugim oddaja programa POP TV in Kanal A ter upravlja s spletnim portalom 24ur.com. Sedaj so družbi United Group pri Agenciji za varstvo konkurence (AVK) z odločitvijo zadali precej boleč udarec, saj mora prodati paradnega konja.
Prodati morajo programe Sport Klub
United Group bo tako moral prodati 13 športnih programov, ki so del paketa Sport Klub. Gre za programe SK1, SK2, SK3, SK4, SK5, SK6, SK1 HD, SK2 HD, SK3 HD, SK HD, SK Golf, SK Golf HD in Fishing and Hunting.
Zakaj?
Kot ugotavljajo pri AVK gre za nedovoljeno koncentracijo po Zakonu o preprečevanju omejevanja konkurence (ZPOmK-1), ki se nanaša na dejavnost izdajanja TV programov Sport Klub in je nastala na podlagi Pogodbe o prodaji poslovnih deležev, sklenjene dne 24. 8. 2012 med družbama S.C. IKO Poland S.R.L., Romunija kot prodajalcem in United Media Limited, Poseidonos 1, Ledra Business Centre, Egkomi, 2406 Nikozija, Ciper. United Group mora vzpostaviti vzpostavi stanje, ki je obstajalo pred izvedbo te koncentracije.
Do kdaj mora in komu lahko United Group proda programe Sport Klub?
Rok za prodajo, ki so ga določili pri Agencije za varstvo konkurence je 6 mesecev, a ga je možno na podlagi utemeljenih razlogov podaljšati. Kar pa se tiče kupca, ki mu United Group lahko proda programe paketa Sport Klub. Tukaj so zapisali, da kupec (podjetje ali oseba) ne sme biti kakorkoli lastniško ali osebno povezan z United Group, ne sme delati po njegovem navodilu in ne sme biti morebitni pravni naslednik podjetij povezanih z United Group.
Kaj še zahtevajo pri AVK?
United Group ima 90 dni časa, da iz svoje medijske skupine izloči kapital, zaposlene, licence, pravice za prenos TV vsebin na območju Republike Slovenije, pridobljene do dneva odsvojitve in so del ali so namenjene uporabi v TV programih Sport Klub na ozemlju Republike Slovenije. Prav tako v naslednjih treh letih ne sme opravljati dejavnosti izdajanja športnih TV programov z izjemo programa borilnih veščin. Trenutno v to kategorijo sodi TV program Fight Channel, a njegove programske vsebine v tem času ne smejo dopolniti z drugo zvrstjo športne vsebine.
To je precej močan udarec za United Group, saj so programi Sport Klub njihov paradni konj in hkrati pomenijo precejšen finančni priliv, saj za njihovo redistribucijo zaračunavajo operaterjem precej visoko ceno. Prav zaradi tega se je v preteklosti zgodilo, da jih nekateri operaterji niso imeli v svoji programski shemi, saj je lastnik za njihovo redistribucijo zahteval previsoko ceno.
Ker odločitev AVK-ja še ni pravnomočna je precej logično, da se bo United Group na odločitev pritožil. Ali bo na koncu res prišlo do prodaje pa bo pokazal čas.