Goran Kristan solastnik družbe Montecristo SL, ki je leta 2016 od Mercatorja kupila Modiano in tekstilni del veleblagovnice Maxi, je v intervjuju za Uporabno stran razkril nekaj podrobnosti o prenovi pritličja Maxija, Modiani in planih, ki jih imajo za leto 2019.
Maxi oz. Maximarket, kot se je veleblagovnici reklo včasih, bo 10.10.2018 v pritličnem delu zasijal v novi podobi z novimi blagovnimi znamkami in še bolj zanimivo ponudbo, a več o tem v intervjuju.
Tekstilna panoga je ena najbolj konkurenčnih panog na svetu. Več kot 20 let izkušenj na tem področju vam je najverjetneje precej koristilo po nakupu Modiane?
Ja, 15 let sem deloval v sklopu Sportina Group, nato pa šest let v Tom Tailor Group kot izvršni direktor za Jugovzhodno Evropo. Tekstilna panoga doživlja precej turbulentne čase, kupci so vedno manj lojalni blagovni znamki, zato je potrebno kupcu ponuditi nekaj več. Mi mislimo, da so to zaposleni. Zato letos samo za izobraževanje zaposlenih namenjamo 80.000 evrov. Dober prodajalec pomeni zadovoljen kupec.
Kako se vaš poslovni partner, ki je tudi večinski lastnik družbe Montecristo, vklaplja v zgodbo Modiane oz. zakaj je sploh prišlo do odločitve, da se gre v nakup te Mercatorjeve divizije?
Emkay Industries, ki je drugi družbenik v družbi Montecristo in proizvajalec vertikalnih blagovnih znamk na naših prodajnih mestih se je želel širiti v Evropo. Zato so v Romuniji, na Češkem, Slovaškem in v Bolgariji kupili blagovne znamke Lee Cooper, Timeout in KVL. Tako imajo na teh trgih več kot 150 trgovin. Naslednji korak pa je bil prihod na trg bivše Jugoslavije. Zaradi visoke konkurence na trgu je bil najlažji vstop na način, da se kupi Modiano.
Kaj ste kupili od Mercatorja in kako je z nepremičninami?
Kupili smo Modiano, ki jo je Mercator vodil kot samostojno divizijo. Prevzeli smo upravljanje 95 trgovin, od tega polovico v Sloveniji, ostale pa na Hrvaškem, v Srbiji in BiH. Poleg trgovin Modiana so pod to družbo sodile še kozmetične trgovine Beautique, Modna hiša ter tekstilni del Maxija. To pomeni pritličje, prvo in drugo nadstropje. Premičnine pa najemamo. Za veleblagovnico Maxi imamo npr. sklenjeno dolgoročno najemno pogodbo za 10 + 5 let.
Ste pa odprli tudi nekaj monobrand trgovin in trgovine Fashion Point
Drži, Garry Weber, Lee Cooper in Francomina so naše nove monobrand trgovine. S Fashion Point trgovino, ki je prisotna v Murski Soboti in v regiji, ciljamo mlajo populacijo. Ponuja pa izbrane artikle naših vertikalnih blagovnih znamk.
Modiana je pod Mercatorjem dolga leta poslovala z izgubo. Kakšno je bilo poslovanje družbe v zadnjih dveh letih in kakšni so načrti za letošnje leto?
Modiana je dolga leta poslovala z izgubo. Tega smo se zavedali, zato Modiana ni potrebovala zgolj prestrukturiranja, ampak popolnoma novo zasnovo, ki bo družbi omogočila, da posluje z dobičkom. Prvo leto smo poslovali z dobičkom, leto 2017 smo sicer zaključili z izgubo, a to predvsem zaradi enkratnih stroškov prestrukturiranja, ki so znašali okoli 1.5 mio evrov. Letošnje leto pa gre po načrtu. Načrtujemo, da bomo zaključili z EBITDA nad 2 mio evrov.
Kaj je bil torej problem Modiane?
Težava Modiane nikoli ni bil manko kupcev, ampak zgodovinsko gledano predimenzioniranost trgovin. Trgovina v Sevnici je npr. velika 1.000 kvadratnih metrov, v Idriji 600 kvadratnih metrov, na Ptuju imamo dve, ena s 500 kvadratnih metrov in druga s 1000 kvadratnih metrov. Take trgovine so na pol prazne in ne pritegnejo kupcev ali pa jih napolnimo, pa nato ne moremo prodati vsega blaga. Zato je del prestrukturiranja tudi načrtno manjšanje in zapiranje nekaterih neprofitnih trgovin. Optimalna Modiana je velika od 350 do 500 kvadratnih metrov, v manjših krajih pa med 250 in 300 kvadratnih metrov.
Pa se dotakniva še veleblagovnice Maxi, ki bo čez nekaj dni zasijala v novi luči. Za dvig ravni nakupovalne izkušnje je bila prenova že precej nujna, a ker je veleblagovnica Maximarket zaščitena kot nepremičnina kulturne dediščine Slovenije, ste pri tem kar precej omejeni.
Veleblagovnico Maximarket je zasnoval arhitekt Edvard Ravnikar, odprli pa so jo 23. novembra 1971. Zaradi kulturno varstvene zaščite ne smemo ničesar spreminjati, zaščiteno je praktično vse, od ploščic pa do kljuk na vratih. Maxi je bil ob izgradnji ena najmodernejših hiš v Ljubljani. Zato je pomembno, da se ohranja osnovna arhitekturna ideja, a hkrati je treba iti v korak s časom pri drugih stvareh. Naša osnovna želja torej je, da arhitekturni izgled, osnova in ideja ostanejo kot so, saj odličnega arhitekta zelo spoštujemo. V tem trenutku v New Yorku poteka razstava njegove ideje o TR3, Maxiju. V osnove pa želimo dodati elemente moderne trgovine, ki bodo šle v korak z arhitekturo in držale Maxi na nivoju najlepših in najbolj prominentnih trgovin v regiji. Pomembno je, da se celostne prenove izvajajo na 10 let, saj si le tako v koraku s časom.
Bo Maxi še ostala veleblagovnica za Ljubljančanke in Ljubljančane?
Vsekakor. Ljubljančanke in Ljubljančani so veleblagovnico Maxi takoj vzeli za svojo. V prvem tednu obratovanja jo je obiskalo več kot 83.000 obiskovalcev. Za Maxi želimo, da je to veleblagovnica z dobro kvaliteto in dostopnimi cenami, v katero bodo meščani radi zavili, predvsem pa se s pomočjo strokovnega osebja oblekli od glave do pet. Trenutno nam manjka zgolj športna ponudba, zato načrtujemo, da bomo v ponudbo kmalu vpeljali modna športna oblačila.
Kaj lahko pričakujemo v prenovljenem pritličju?
Pritličje Maxija bo povsem na novo opremljeno, na voljo bodo ekskluzivne blagovne znamke dišav, kot so Tom Ford, Chanel – les eaux, Guerlain – l’art et la matière in Valmont – storie veneziane. Negovalno kozmetiko bosta med drugim obogatili ameriška naravna negovalna kozmetika Kiehl’s in angleška negovalna kozmetika Elemis. Prenovljen bo kotiček sončnih očal Optike Krstič in ur ter nakita blagovne znamke Slowatch. Novosti bo še precej, vse pa bo razkrito v sredo, 10.10.2018, ko bo potekalo slavnostno odprtje prenovljenega nadstropja.
Prenova Maxija se s tem ne bo končala. Za leto 2019 načrtujete prenovo 1. in 2. nadstropja. Kakšnih novosti bodo kupci deležni v teh dveh nadstropjih?
V letu 2019 načrtujemo prenovo še preostalega dela od 5.600 m2 nakupovalnih površin v Maxiju s katerimi upravljamo. Glede na rezultate prenove pritličja se bomo odločili, kako bomo prenovili 1. in 2. nadstropje. Načrt pa je, da bomo šli v shop in shop koncept. Zgornji dve nadstropji Maxija imata veliko hibo in to so ovalni zidovi. Zelo malo trenutnih dobaviteljev pohištva ima ustrezno opremo za takšno postavitev. Najverjetneje bomo zaradi tega pri renoviranju morali odstraniti zidove, ki so bili dodani z zadnjo prenovo pred petimi leti. A bodo glede tega potrebne uskladitve z ZVKD-jem. Igrali smo se tudi z možnostjo, da bi imeli kavarno na strehi Maxija, a žal že statika tega ne omogoča.
Tudi spletno trgovino imate. Kakšne načrte imate na tem področju?
Spletna trgovina Fashion Hunter je aktivna že nekaj mesecev. Strateški plan je postaviti kompetentno trgovino, ki bo zajemala tako ponudbo trgovin Modiana kot veleblagovnice Maxi, hkrati pa vse skupaj zajeti v omnichannel konceptu. Kupec bo blago lahko naročil na spletu si ga naročil domov ali ga prevzel v želeni trgovini Modiana oz. v Maxiju. Hkrati pa bo naročeno v trgovini možno tudi zamenjati ali vrniti. Spletno nakupovanje oblačil ima nekaj specifik in prav te želimo zajeti skozi omnichannel konceptom, saj bomo le tako kupcem lahko ponudili najboljšo uporabniško izkušnjo.