Število spletnih trgovin zadnja leta strmo raste, posledično se povečuje tudi število spletnih prevar, zato je pomembno, da uporabnik sprejme čim več zaščitnih ukrepov, da omeji tveganje in na spletu nakupuje brez skrbi.
Med zaščitnimi ukrepi, ki jih posameznik pri spletnem nakupovanju lahko preveri so npr.: preverjanje avtentičnosti strani, ali spletna trgovina uporablja varno povezavo (https), ali je pri spletnem plačilu na voljo varnostni element 3-D Secure, seveda ne smemo pozabiti na antivirusni program, požarni zid in močno geslo. Včasih pa je tako, da je banka lahko po svojih kanalih hitreje obveščena o potencialno sumljivih trgovinah in tako lahko ukrepa že preventivno.
Za hitro ukrepanje so potrebni aktualni podatki
Kot pojasnjujejo pri NLB, se na osnovi informacij o sumljivih transakcijah odločajo za umestitev spornih terminalov na črno listo in tako preprečijo nadaljnje zlorabe, hkrati pa lahko takoj obvestijo stranke, ki so že izvedle spletno transakcijo na sporni spletni strani. Da je ukrepanje lahko kar se da hitro, je pomembno, da imajo najnovejše kontaktne podatke komitenta, saj le tako lahko pri zlorabah učinkovito ukrepajo. Ker NLB Kontaktni center za pomoč uporabnikom deluje 24 ur na dan, vse dni v letu, bo tudi nočno nakupovanje na spletu brezskrbno.
Poznavanje navad komitenta
Pri še eni obliki zlorabe plačilne kartice je banka lahko zelo učinkovita in zlorabo opazi veliko pred komitentom, in sicer pri sumljivih transakcijah. Velikokrat se zloraba namreč ne zgodi takoj ob nakupu, ampak pride do vdora v spletno trgovino ali v plačilni sistem, ki ga ta uporablja, in tatovi ukradejo podatke o plačilni kartici. V teh primerih do zlorabe pride kasneje. Banka s svojimi naprednimi varnostnimi algoritmi spremlja vzorce uporabe kartic in tako lahko zazna odstop od običajne rabe. Pri banki se sprožijo alarmi. V takem primeru banka prikliče komitenta in preveri verodostojnost transakcije. Če komitent nato potrdi zlorabo, se kartica na njegovo željo blokira.