Kuponko.si je spletni portal s katerim upravlja družba MediaStar Group d.o.o. in je eden večjih ponudnikov skupinskega nakupovanja v Sloveniji. Korist skupinskega nakupovanja je v tem, da kupci, prek portala za skupinsko nakupovanje izvedejo nakup s količinskim popustom, ki ga sicer s samostojnim nakupom ne bi mogli doseči.
Posebnost portalov za skupinsko nakupovanje je tudi, da kupec pri njih dejansko ne kupi stvari ali storitve, ampak kupon, ki ga nato unovči pri ponudniku. Tudi na portalu Kuponko.si je tako. Zato je še posebej pomembno, da uporabnik prebere vsebino in predvsem posebnosti ponudbe, za katero kupuje kupon.
Iz razdelka Nakup in plačilo je razvidno, da uporabnik v spletni trgovini kuponko.si lahko plačuje na precej različnih načinov. Poleg plačila z debetno kartico Maestro in kreditnimi karticami Mastercard, Visa, Activa, American Express in Diners, je na voljo tudi plačilo s plačilnim nalogom UPN, Moneto in bančno storitvijo Skrill. Kupone pa je možno kupiti tudi na Pošti Slovenije, v trafikah 3DVA in na OMV bencinskih servisih z Multi točko.
Čeprav na dnu besedila piše, da je bilo posodobljeno januarja 2018 imajo v posebnem delu, kjer razlagajo možnosti plačila s posameznim plačilnim inštrumentom pri Plačilna/kreditna kartica navedeno kartico Eurocard/Mastercard, ki od leta 2002 ne obstaja več, saj je bila popolnoma pripojena pod blagovno znamko Maestro, ki je del skupine Mastercard. Ta ista nerodnost se jim pripeti tudi pri pozdravni elektronski pošti ob registraciji novega uporabnika.
V nadaljevanju besedila je navedeno, da je uporabnik preusmerjen na plačilni sistem Activa, a se pri sami plačilni transakciji izkaže, da kartične transakcije izvaja Mercury Processing Services International Ltd., katerega klient je sistem Activa.
Posebnosti glede plačila s kartico Maestro so sicer navedli, a zgolj v zavihku Varnost, ne pa tudi med pogostimi vprašanji in postopkom nakupa in plačila. Kupec, ki bo prvič kupoval z Maestro kartico, bo tako zagotovo naletel na težavo, saj ne bo ustrezno obveščen o tem, da mora pri banki izdajateljici aktivirati spletna plačila za to kartico.
Samo naročilo kupona je dokaj preprosto. Po kliku na želeno ponudbo in izbiri so na voljo tri možnosti »Dodaj v košarico«, »Nakup na prodajnem mestu« ter »Kupi darilni bon«. Prva izbira se nanaša na spletni nakup, pri drugem gre za nakup na Pošti Slovenije, 3DVA trafikah in OMV poslovalnicah, pri tretjem pa gre za nakup darila.
Ob izbiri Dodaj v košarico uporabnika preusmeri v spletno košarico, kjer nato s kliko na »Naprej na izbiro plačila« izbere plačilno sredstvo in nadaljuje na povzetek plačila. Zelo zanimiva je možnost donacije fundaciji Zaokroži in doniraj, kjer uporabnik v spletni trgovini lahko izvede “kar obdržite drobiž” s tem, da zaokroži znesek plačila navzgor. Lahko pa prispeva tudi nekaj več.
Pri kartičnem plačilu je uporabnik nato preusmerjen iz spletne trgovine na spletno stran za izvedbo plačilne transakcije. Žal ta rešitev ni uporabniku najbolj prijazna, saj za izvedbo plačila zapusti spletno trgovino. Precej boljša je izvedba, ko lahko uporabnik celotno plačilno transakcijo izvede v sklopu same trgovine.
Podrobnost, ki pozornemu kupcu prav tako pade v oči je, da nikjer v spletni trgovini ali v sklopu plačilnega okna s kreditno ali debetno kartico ni zavedeno, da zagotavljajo večjo varnost pri spletnih plačilih s t.i. 3-D Secure tehnologijo. Pri Maestro in Mastercard kartici je to Mastercard SecureCode, pri kartici Visa in Visa Electron pa Verified by Visa. Dodatna varnost transakcije se tukaj zagotavlja na način, da kupec prejem unikatno SMS kodo na mobilni telefon, transakcijo avtorizira v sklopu mobilne aplikacije ali pa poseben “kalkulator”.
Spletne trgovine, ki želijo kupcu olajšati kartična plačila omogočajo tudi storitev Card on File (CoF), ki omogoča shranjevanje podatkov kartice uporabnika in s tem olajša prihodnja plačila. Kljub temu da je za uporabo spletne trgovine kuponko.si potrebna predhodna registracija, žal storitve CoF ne ponujajo. To pomeni, da mora kupec vsakič znova vpisovati vse podatke o kartici.
Odstop od pogodbe
Skladno s 43. členom ZVPot ima potrošnik na spletu na voljo 14 dni od nakupa ali aktivacije kupona pravico do odstopa od pogodbe brez navedbe razloga za to. Denar vrnejo v Denarnico, na izrecno željo pa tudi na transakcijski račun. Rok začne teči naslednji dan od nakupa artikla, v primeru odstopa, pa kupnino vrnejo v 14-ih dneh. Če se je kupec odločil za donacijo, se tega dela kupnine ne vrača. Vračilo denarja za artikle, ki so unovčljivi le na določen datum (koncerti, izleti, itd.), je možno izključno v primeru, ko je zahtevek za vračilo denarja poslan vsaj 24 ur pred pričetkom dogodka, v nasprotnem primeru vračilo denarja ni možno.
Če se kje zatakne
Tako kot pri klasičnih nakupih gre tudi pri spletnih nakupih lahko kaj narobe. Zato je zelo dobro, da ima spletna stran ustrezne kanale, ki kupcu lahko pomagajo. Kuponko.si ima v času izbire artikla implementirano pogovorno okno (chat), ki pa kot kaže tudi v delavnem času ne deluje kot chat, ampak le kot možnost pošiljanja sporočila. Telefonska številka in povezava na kontaktni obrazec sta med plačilom dobro vidna, a žal v tem delu žal ni več prej omenjenega pogovornega okna. Med delavniki podpora deluje od 7.00 do 18.00, v soboto pa od 9.00 do 13.00. Pohvalno je, da podpora deluje tudi ob sobotah.
Za zaključek
Spletna trgovina kuponko.si ima dovolj enostaven nakupni proces, da ga lahko uporablja vsak, a možnosti za izboljšave je še precej. Poleg obveznih popravkov, ki predstavljajo netočnost, bi bilo smotrno izboljšati tudi določene točke navodil, saj kupec tako hitreje razreši zagato. Pri kartičnih plačilnih transakcijah je točnost, zagotavljanje višje stopnje varnosti in hkrati nudenje rešitev, ki olajšajo plačilo, ključno za dolgoročno zaupanje kupca. Na tem področju imajo v spletni trgovini kuponko.si še kar nekaj stvari, ki bi jih lahko izboljšali.