MasterIndex je mednarodna raziskava družbe Mastercard Europe, ki v Sloveniji poteka že od leta 2009, rezultate pa predstavljajo 2x letno. Raziskava vsakič postreže z zanimivimi informacijami in nakaže trende kartičnega poslovanja.
Tokrat je bilo vzorčenje izvedeno oktobra 2018 na več kot 1003 posameznikih starih med 15 in 55 let s sistemom računalniško podprtega spletnega anketiranja (CAWI), ki ga je izvedla agencija Mediana. Med trendi, ki se kažejo je zagotovo rast brezgotovinskega plačila in posledično plačila manjših vrednosti s plačilnimi karticami. Dobra polovica (56 %) je zneske do 5€ pripravljena plačati s plačilno kartico. Rast v Sloveniji beležimo tudi pri spletnih nakupih in plačilih s kartico na spletu. Seveda ne smemo pozabiti na uporabo mobilnega telefona in na njem nameščene mobilne denarnice (npr. NLB Pay ali Abadenarnica).
Raste priljubljenost predplačniških plačilnih kartic
Raziskava je pokazala, da imamo Slovenci v poprečju do tri plačilne kartice (83%), od teh pa jih 80% opravi vsaj en nakup s kartico tedensko, za spletne nakupe pa plačilno kartico tedensko uporablja 12.5% Slovencev. Še vedno je najbolj priljubljena debetna kartica, to ima 77% Slovencev, več kot polovica ima kreditno kartico ali drugo možnost odloženega plačila. Zanimivo je, da priljubljenost raste predplačniškim karticam, te uporablja 25% Slovencev. Petrol mBills je konec oktobra letos lansiral svojo predplačniško Mastercard kartico (Mastercard Debit), kar bi v prihodnjih raziskavah lahko pomenilo še večji odstotek tovrstnih uporabnikov.
Vse več je spletnega nakupa
Izsledki raziskave kažejo, da 66% Slovencev kartice uporablja za vsaj polovico svojih nakupov. Je pa kar 92% vprašanih že imelo izkušnjo s spletnim nakupovanjem, v letu je bilo takih 88.9%. 56% pa je bilo takšnih, ki so spletni nakup opravili v zadnjem mesecu. Dve petini Slovencev (40 %) nakupuje tako na slovenskih kot na tujih spletnih straneh, tretjina (30 %) pa samo na slovenskih. Kot plačilo na spletnih straneh je v 48% izbrana plačilna kartica.
Raste pa tudi mobilno plačevanje
Trenutno se mobilnega plačevanje poslužuje dobra četrtina Slovencev (27%). Med uporabniki mobilnega plačevanja se jih že 13% odloča za plačevanje z mobilno denarnico banke izdajateljice plačilne kartice, največ pa je še vedno uporabnikov Monete (28%). Mobilne tehnologije so najbolj priljubljene pri opravljanju spletnih nakupov (40%), nakupih v trgovinah in na bencinskih servisih (36%) in za plačilo javnih ali drugih oblik prevozov (29%).
Naklonjeni mobilni denarnici
Z letošnjim letom smo v Sloveniji dobili dve novi mobilni denarnici NLB Pay in Abadenarnica, a kot kaže je interesa med Slovenci še precej več. Kar 55% vprašanih je odgovorilo, da bi bili pripravljeni uporabljati aplikacijo za mobilno plačevanje. Pri mobilni aplikaciji si želijo, da je varna in enostavna (93%), z merilcem stroškov in nadzorom porabe (63%) ter uporabniku prijazno izkušnjo (61%).
Brezstično plačevanje nam je prišlo v navado
Brezstično plačevanje s plačilno kartico ali mobilno denarnico vsaj enkrat ali večkrat na teden izvaja že dobra polovica Slovencev (54%). Ta odstotek je od zadnjega merjenja letos poleti narastel za 10%. Tri četrtine Slovencev (75%) meni, da je stalen fizičen stik s kartico skozi celoten postopek plačevanja pomemben, in prav to mnenje se iz leta v leto bolj krepi. Leta 2016 je to menilo 61%, 2018 68% letos poleti pa 75%. Predvsem pa menijo, da je plačevanje na tak način hitrejše (78%), preprostejše (75%) in bolj priročno (73%) od drugih oblik plačila.