Big Bang je največji prodajalec avdio-vizualnih in računalniških izdelkov v Sloveniji. Poleg 18-ih fizičnih trgovin so v zadnjih letih velik poudarek dali spletni trgovini, saj se prav proizvodi, ki jih prodajajo, vedno bolj prodajajo na spletu. Zato spletna prodaja ni bila le logična, ampak tudi nujna odločitev.
Nabori izdelkov v spletni trgovini Big Bang je precej širok, saj poleg televizij, računalnikov, mobilnih telefonov in ostale elektronike med drugim ponujajo tudi belo tehniko, glasbila. Ker gre pri nakupu na tej spletni strani lahko tudi za zneske v višini nekaj tisoč evrov, je dobro vedeti podrobnosti samega nakupa. Ta pa so na spletni strani precej razdrobljena in se skrivajo v poglavjih »Pogosta vprašanja«, »Naročila strank«, »Cene in plačila« ter »Spletna dostava in prevzem«. Zanimivo je, da vseh informacij ni možno dobiti npr. med pogostimi vprašanji, kjer bi povprečen potrošnik iskal informacije o podrobnostih nakupa.
Kupec lahko spletno plačilo izvede prek UPN obrazca, plačila po predračunu, plačilno kartico in plačilom na kredit. Iz besedila na strani Cene in plačila lahko kupec razbere, da lahko pri plačilih s kartico izbira med karticami: Visa, Visa Electron, Mastercard in Maestro. Pohvalno je, da so zapisali, da mora pri Maestro kartici kupec imeti aktivno spletno plačevanje in da pri spletnem plačilu uporabljajo 3D-Secure storitev za zagotavljanje dodatne varnosti. Pri karticah Mastercard in Maestro je ta storitev poimenovana Mastercard SecureCode, pri kartici Visa in Visa Electron pa Verified by Visa. Zanimivi sta še dve stvari. Možnost izbire plačila na kredit, a tega laž ni možno izvesti v spletni odliki, saj je treba osebno podpisati kreditno pogodbo v eni od poslovalnic Big Banga. Kasneje se bo izkazalo, da ni čisto tako. Druga zanimivost pa je plačilo z gotovino ob prevzemu pošiljke. Kot posebnost so zapisali, da kupcu, ki izbere plačilo po povzetju ni potrebno plačati provizije za plačilo položnice v višini 0.96€, ki jo zaračunava Pošta Slovenije, saj ima Big Bang sklenjeno pogodbo s Pošto za kritje omenjenega stroška in da je na to treba opozoriti pismonošo. To sicer ne gre v korist spletnemu plačilu, a glede na to, da je v Sloveniji še vedno izjemno veliko plačil po povzetju, je to morda bombonček, ki bo koga prepričal v nakup.
Precej nerodno je, da je Big Bang pri plačilnem delu pozabil omeniti eno izmed kreditnih kartic, ki jih ponuja kot plačilno sredstvo in to je Diners Card, še posebej zato, ker pri njej omogočajo plačilo na obroke, kar prav tako ni nikjer omenjeno. A to žal ni edini način plačila na katerega so pozabili. Pozabili so omeniti še Leanpay, ki omogoča pridobitev kredita prek spleta ter plačilo z Elipay, ki omogoča plačevanje s kriptovalutami.
Nakupni proces je preprost in logičen. Odvisno od tipa artikla ponujajo dodatne storitve, kot so npr. zavarovanje izdelka vnos izdelka v objekt in priklop. Že na začetku je dovolj nazorno pokazano kdaj kupec lahko pričakuje izdelek (pri osebnem prevzemu ali pri dostavi). Po kliku »Dodaj v košarico«, se artikel prestavi v košarico, s klikom na »V Košarico« pa kupec nadaljuje plačilo.
Najprej sledi pregled košarice, kjer je ponovno možno izbrati med dodatnimi storitvami oz. te spremeniti. Pregledno je objavljena cena izdelkov ter poštnine. Za nadaljevanje je treba klikniti »Naprej na izbiro dostav in plačilo«. Tukaj kupec izbere med osebnim prevzemom ali dostavo paketa s Pošto Slovenije ter metodo plačila in nadaljuje na povzetek naročila. Cena dostave za naročila do 180€ je 3.99€, dostava blaga v vrednosti nad 180€ pa je brezplačna.
Pohvalno je, da je pri izbiri plačila s plačilno kartico je pri povzetku objavljeno besedilo, da bo uporabnik zaradi zagotavljanja najvišje stopnje varnosti preusmerili v okolje varnega spletnega plačevanja. Po kliku »Oddaj naročilo« je kupec preusmerjen na plačilno okno Bankarta. Žal pa to ni najboljša rešitev, saj bi bilo bolje, če bi Big Bang plačilni del ustrezno zintegriral v samo spletno trgovino.
Velika škoda je tudi, da Big Bang v spletni trgovini ne ponuja storitve Card on File (CoF), ki omogoča shranjevanje podatkov kartice uporabnika in s tem olajša prihodnja plačila. CoF namreč kupcu precej olajša nakupni proces, saj ni treba več vpisovati podatkov o kartici. Glede na širok nabor izdelkov bi namreč lahko pričakovali, da bo kupec v prihodnje opravil še kakšen nakup, na tak način bi nakupni proces potekal precej hitreje, kar je dobro tako za prodajalca kot za kupca.
Odstop od pogodbe
Odstop od pogodbe brez navedbe razloga skladen s 43. členu ZVPot je ustrezno obrazložen. Prav tako je opisano, kaj mora kupec storiti, da v 14-ih dneh ustrezno odstopi od pogodbe in pri katerih izdelkih ta možnost ni na voljo. Naveden je še, da kupec izdelka ne more in ne sme neovirano uporabljati do odstopa od pogodbe, ampak sme opraviti ogled in preizkus prejetega izdelka zgolj v obsegu, kot je to nujno potrebno za ugotovitev dejanskega stanja in kot je to običajno v trgovinah. Vsakršno preizkušanje, ki odstopa od navedenega, je mogoče šteti za uporabo izdelka, kar pomeni, da potrošnik s tem izgubi pravico do odstopa od pogodbe. Izdelek, ki je predmet vračila, mora biti nerabljen, nepoškodovan in v originalni embalaži. Priložena mora biti tudi kopija računa ali drugega ustreznega dokumenta.
Če se kje zatakne
Kupec ima v predprodaji fazi na voljo gumb »Pomoč«, ki je skrit na vrhu strani in ponuja kontaktne podatke (telefon in elektronski naslov) klicnega centra, ki deluje tudi v soboto. Na dnu strani pa sta ponovno objavljeni telefonski številki in sta vidni v času, ko kupec izbira oz. nabira izdelke po trgovini. Žal ni na voljo pogovornega okna (chat), posledično ni na voljo niti chatbot, ki bi priskočil na pomoč s svojo bazo odgovorov in razbremenil klicni center. Zanimivo je tudi, da ko uporabnik pride »V košarico« izginejo vsi podatki o možnosti kontaktiranja Big Banga, če bi se med samim plačilom kaj zalomilo.
Za zaključek
Spletni nakup v Big Bangu je preprost za uporabo, a precej nedosleden v besedilnem delu, kjer jim predvsem pri plačilnem delu manjka precej podrobnosti. Za boljšo uporabniško izkušnjo bi bilo smotrno razmisliti o popolni integraciji plačilnega procesa v samo spletno trgovino ter seveda ponuditi Card on File podporo. To, da pri zaključevanju plačila izginejo podatki o tem, kako stopiti v stik s prodajalcem, je precej nelogično. Vsekakor pa bi lahko razmislili tudi o pogovornem oknu ter chatbotu, ki bi iz baze podatkov znal sam odgovoriti na določena vprašanja in tako v trenutku kupcu razjasniti določeno zagato.