Z Ministrstva za infrastrukturo so sporočili, da so 15.1.2019 s strani družba Aerodrom Maribor prejeli odpoved najemne pogodbe za najem letališke infrastrukture na letališču Edvarda Rusjana Maribor. Ker odpovedni rok znaša 6 mesecev, bo družba Aerodrom Maribor z letališčem upravljala še do sredine leta 2019.
Razlog naj bi bil nevzdržen ekonomski model
Kot so pojasnili na ministrstvu so pri Aerodromu Maribor kot razlog za odpoved najemne pogodbe navedli izrazito ekonomsko nevzdržen model, Ministrstvo za infrastrukturo pa, po oceni družbe Aerodrom Maribor, ni bilo pripravljeno sprejeti njihovih predlogov za zagotovitev in ureditev medsebojnih odnosov najemnika in najemodajalca, ki se nanašajo na sklenitev vzdržnega in sprejemljivega ekonomskega modela upravljanja letališča Edvarda Rusjana Maribor.
Pogodba, ki jo je Aerodrom Maribor podpisal 2. marca 2017 je bila sklenjena za obdobje 15-ih let z mesečno najemnino 95.000€. Ob sklenitvi pa so v družbi napovedovali velike plane glede letališča Edvarda Rusjana Maribor (MBX). V petih letih naj bi dosegli 1.54 milijona potnikov letno in 82.000 ton prepeljanega tovora. V samo letališče bi vložili 139 milijonov €,
poleg letov v števila evropska mesta bi Maribor povezali s kitajskimi mesti Xian, Chongqing in Nanchang. Od tega se je zgodilo bore malo oz. praktično nič, saj je zgolj lastniško povezani VLM Airlines avgusta 2017 vzpostavil čarterske lete v Split in Dubrovnik, 12.2.2018 pa je vzpostavil redno letalsko povezavo Maribor – Antwerpen s postankom v Münchnu na kateri je najprej letel 5x tedensko, v drugi polovici meseca avgusta 2018 pa je mariborsko letališče ostalo še brez edine redne letalske povezave,VLM Airlines pa je kmalu zatem razglasil bankrot.
Iščejo se nove rešitve
Na Ministrstvu za infrastrukturo so pojasnili, da so se aktivno vključili v iskanje dolgoročnih rešitev za uspešno rast in razvoj letališča Maribor, kar naj bi vključevalo tudi iskanje najbolj ustreznega modela, ki bo poskrbel za razvoj letališča. Postopek za izbor najboljše možnosti za razvoj letališča ter obravnava vloge o zainteresiranosti za vlaganje zasebnih sredstev v javno infrastrukturo na letališču Edvarda Rusjana Maribor je v teku, prav tako potekajo aktivnosti glede državnega prostorskega načrta za to območje, saj je dolžina letališke steze ena od omejitev, ki jih je Aerodrom Maribor navajal kot omejitev pri širjenju dejavnosti na letališču.