Digitalni radio (DAB+) je v Sloveniji še vedno prava redkost, precej velik del razloga tiči v tem, da digitalni radio še vedno ni del obvezne opreme avtomobilov, a to se bo počasi spremenilo. Bolj natančno, vsi novi avtomobili bodo od 21.12.2020 morali imeti DAB+ sprejemnik.
Prisilila nas bo evropska direktiva
V Sloveniji smo DAB+ zagnali 19.9.2016, a v vsem tem času ni bilo izkazanega velikega zanosa ustreznih organov, da bi, ali predpisali postopek ugašanja FM frekvenc, ali zapovedali DAB+ kot obvezen del opreme avtomobilov in s tem povečali število digitalnih radijskih sprejemnikov. Žal se ni zgodilo nič od tega, saj jih je prehitela Evropska unija z direktivo 2018/1972 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 11. decembra 2018 o Evropskem zakoniku o elektronskih komunikacijah oz. European Electronic Communications Code (EECC).
3. točka 6. priloge direktive, ki govori o interoperabilnosti avtomobilskih radijskih sprejemnikov pravi takole:
Vsakršni avtomobilski radijski sprejemniki, vgrajeni v nov avtomobil kategorije M, ki je dostopen na trgu Unije za prodajo ali najem od 21. decembra 2020, vsebuje sprejemnik, ki omogoča sprejemanje in reproduciranje vsaj radijske storitve, ki se zagotavljajo prek digitalne prizemne radiodifuzije. Za sprejemnike, ki so skladni s harmoniziranimi standardi, sklicevanja na katere so bila objavljena v Uradnem listu Evropske unije, ali z njihovimi deli, se šteje, da izpolnjujejo to zahtevo, ki jo zajemajo navedeni standardi ali njihovi deli.
Martin Koch, vodja razvoja multimedije pri Audi AG je povedal: “To je pozitivni premik za avto industrijo, saj bo to gonilo evolucije oddajanja radia, ki je še vedno največkrat uporabljena razvedrilna funkcija v avtomobilu. Pri nas cenimo koristi, ki jih digitalni radio prinaša za potrošnike, predvsem sta to čistejši zvok in več radijskih postaj. Audi že precej let v vseh svojih modelih ponuja digitalni radio, ki ga neprestano dopolnjujemo z novimi funkcionalnostmi. V zadnjih Audijevih modelih z MMI touch sistemom smo predstavili Hybrid Radio, ki samodejno preklopi na spletni radio, ko uporabnik izgubi prizemeljski signal radijske postaje. Za nas sta DAB+ in Hybrid Radio odličen par, ki bosta vsepovsod poskrbela za popolno glasbeno izkušnjo.”
Šlo bo zelo počasi
Z EECC se bodo stvari premaknile, a precej počasi, saj bo direktiva veljala le za avtomobile, ki bodo na novo prodani. Ni namreč za pričakovati, da bodo prodajalci avtomobilov precej pred skrajnim dokom začeli ponujati DAB+ kot serijsko opremo. Veliko bi lahno naredila država z napovedjo ugašanja FM oddajanja, RTV Slovenija pa z večjo pokritostjo. V Veliki Britaniji je npr. 91% novih avtomobilov že opremljenih z DAB radijskim sprejemnikom. Na Norveškem so FM radijsko oddajanje ugasnili že leta 2017, v Švici načrtujejo, da bodo FM oddajanje ugasnili med leti 2020 in 2024. Na Norveškem je 95% novih avtomobilov opremljenih z DAB+ sistemom, v Švici pa 85%. Podatek za Slovenijo ni na voljo, zagotovo pa ni prav nič visok.
V Sloveniji je na voljo Multipleks R1 na frekvenci 215.072 MHz
Digitalni radio lahko v DVB+ tehniki v Sloveniji spremljamo v sklopu Multipleksa R1, ki oddaja na frekvenci 215.072 MHz (T-DAB blok 10D) z njim pa upravlja RTV Slovenija. Trenutno oddajajo z devetih oddajnikov (Krim, Krvavec, Laško1 – Malič, Nanos, Plešivec, Pohorje, Šance, Tinjan in Trdinov vrh) s tem pa pokrivajo 87% slovenskih gospodinjstev in 89% slovenskih avtocest in hitrih cest. Spremljati pa je moč 18 radijskih postaj, in sicer: 1. Program Radia Slovenija – Prvi, Radio Slovenija, drugi program – Program Val 202, Radio Slovenija, tretji program – Program ARS, Radio Slovenia International, Radio Ognjišče, Radio Antena, Radio Center Slovenija, Glasbeni radio, Rock Radio Slovenija, Radio 2, Radio BOB, A-radio, Radio 1 DAB, Radio Net FM, Radio Veseljak, Radio Maxi, Radio Ekspres ter Radio Študent.